نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 14:16

برگشت بیش از ۵ میلیارد ریال وجوه کلاهبرداری‌های اینترنتی در عنبرآباد

فرمانده انتظامی عنبرآباد از برگشت بیش از ۵ میلیاردو۳۴۰ میلیون ریال وجوه کلاهبرداری شده به حساب مالباختگان با پیگیری‌های تخصصی پلیس فتا این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از پایگاه خبری پلیس، رضا فیروزبخت اظهار داشت: طی یک ماه اخیر با اقدامات تخصصی مجموعه پلیس فتا شهرستان و هماهنگی قضائی بیش از ۵ میلیاردو ۳۴۰ میلیون ریال سرمایه مالباختگان هنگام برداشت غیرمجاز توسط کلاهبرداران به حساب شهروندان بازگشت و با مسدودسازی حساب‌ها از برداشت غیرمجاز وجوه جلوگیری شد.

وی افزود: متأسفانه علیرغم آموزش‌ها، هشدارها و توصیه‌های پلیس فتا که با همکاری رسانه‌ها به صورت مستمر و به اشکال مختلف اطلاع‌رسانی می‌شود، باز هم شاهد هستیم که تعدادی از شهروندان همچنان با کم‌دقتی، فریب کلاهبرداران سایبری را خورده و بر روی لینک‌های با منابع ناشناس کلیک کرده یا وارد درگاه‌های بانکی جعلی شده و همه یا بخشی از سرمایه خود را از دست می‌دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد با اشاره به اینکه دستگیری کلاهبرداران اینترنتی و از بین بردن بسترهای آسیب‌پذیری در اولویت ماموریت‌های پلیس فتا قرار دارد، به مردم توصیه کرد: از باز کردن لینک‌هایی با منابع ناشناس تحت هر عنوانی خودداری کرده و اطلاعات شخصی حساب‌های خود اعم از شماره‌های رمز وccv2 را هرگز به دیگران اعلام نکنند.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561968

مهمترین اخبار ایران و جهان: