نیوز سیتی!
05 آبان 1402 - 04:34

شهید جعفری طلایه‌دار انقلابی‌گری در کرمانشاه

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه گفت: شهید جعفری به‌عنوان طلایه‌دار انقلابی‌گری در استان کرمانشاه بود و از اصلی‌ترین وجوه شخصیتی‌شان این بود که باور قلبی داشتند که قدرت الهی بالاترین قدرت‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در مراسم سالگرد شهادت شهید محمد سعید جعفری که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، از شهید جعفری به‌عنوان طلایه‌دار انقلابی‌گری در استان کرمانشاه یاد شد.

امام‌جمعه کرمانشاه ضمن تأکید بر لزوم گرامیداشت شأن و جایگاه شهدا اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، ما شاهد یک نسلی هستیم که از میان آنان شخصیت‌هایی ظهور کردند که تا قبل از آن زمان از افراد گمنام جامعه بودند و از خانواده‌هایی کاملاً معمولی، اما وقتی‌که ظهور کردند در عرصه‌ای که انقلاب اسلامی ایجاد شد، ویژگی‌های آنان خالصاً و مخلصاً خدایی بود و هیچ انگیزه دیگری برای آنان معنا نداشت، لذا وجه مشترک آنان این بود همه اهل اشک و معرفت بودند.


وی افزود: از اصلی‌ترین وجوه شخصیتی شهدا این بود که باور قلبی داشتند که قدرت الهی بالاترین قدرت‌ها است و لذا هرگز در کار آن‌ها نشد نبود و همواره به بهترین کیفیت خدمتگزار انقلاب و مردم بودند و خیلی جلوتر از زمان خود را می‌دیدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه عنوان کرد: شهدا هم نقش تربیت‌یافتگی داشتند و هم تربیت می‌‌کردند. آن‌ها با باوری که به خدای متعال داشتند حقیقتاً عاشق خداوند و عاشق شهادت بودند و این در حالی بود که در اوج قدرت و سرزندگی، زندگی می‌کردند.

وی ادامه داد: باید چرایی تحول عمیق شهدا را بررسی کنیم، چطور شد که به این مقام رسیدند؟ باید بدانیم ویژگی اول آن‌ها این بود که همگی تربیت خدایی داشتند و خالصانه بودند و از همان طفولیت با دین عجین بودند و رشد می‌کردند و خصوصیت شهید جعفری همین بود و قرآن را با عشق قرائت می‌کرد و تعلیم می‌داد.


*تأثیر لقمه حلال بر زندگی شهدا

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه یادآور شد: این بزرگان خالص، از طفولیت اهل نماز و تقوا بودند، لقمه‌ای که از ابتدا خوردند لقمه‌ای حلال بوده و با تلاش خانواده دنبال لقمه‌ای حلال بودند، زیرا این لقمه حلال برکت را در خانواده ایجاد می‌کند.

وی در خصوص آثار مخرب لقمه حرام تصریح کرد: کار لقمه حرام می‌شود دشمنان امام حسین(ع) در روز عاشورا و آن حادثه‌ای که جهان را متأثر ساخت، از طرفی می‌دانیم شهدا نسبت به پدر و مادر بسیار متواضع بودند و نسبت به والدین خالصانه رفتار می‌کردند.

امام‌جمعه کرمانشاه تأکید کرد: در این زمان، ما خانواده‌ها بیشترین نیاز را به شهدا داریم، لذا اگر بخواهیم این مجد و عظمت را در نسل جدید ببینیم باید همانند شهدا تربیت شویم و تربیت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با تمجید از جوانان جامعه افزود: بحمدالله جوانان ما بعضاً بامعرفت کامل پای انقلاب و نظام و ارزش‌ها ایستاده‌اند، لذا باید بدانیم شهدا صاحب مکتب هستند زیرا مقام معظم رهبری (مدظله عالی) در خصوص حاج قاسم فرمودند حاج قاسم دارای مکتب بود، زیرا این‌ها جزو اصحاب امام عصر(عج) بودند.

انتهای پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551724

مهمترین اخبار ایران و جهان: