نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 16:44

نگاه به شهرداری‌ها حیاط خلوت یا صندوق مالی سایر دستگاه‌هاست

شهردار همدان با بیان اینکه شهرداری‌ها ظرفیت بالایی دارند و باید نوع نگرش به این مجموعه تغییر یابد گفت: متاسفانه به شهرداری‌ها به عنوان حیاط خلوت یا صندوق و منبع مالی دیگر دستگاه‌ها نگاه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید مسعود حسینی بعد از ظهر امروز در همایش «مدیریت شهری و دانشگاه اثرگذار» با اشاره به تأثیر تصمیم‌گیری‌های علمی در افزایش رضایت‌مندی شهروندان اظهار کرد: موضوع رضایت‌مندی مقوله‌ای است که امروزه شاید در اصلی‌ترین بحث حاکمیت و حکمرانی خوب مطرح باشد که بحث سرمایه اجتماعی و اعتماد اجتماعی نیز به میان می‌آید.

وی با بیان اینکه معتقدیم دستگاه‌های اجرایی در حوزه اعتمادآفرینی و افزایش سرمایه اجتماعی نقش ویژه‌ای دارند افزود: شهرداری عامل تعیین‌کننده در افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی است و امسال با توجه به اتفاقات موجود نیز نقش آن پررنگ است.

شهردار همدان با بیان اینکه شهرداری‌ها اصلی‌ترین نهادی هستند که به لحاظ اجرایی در ذهنیت مردم تأثیرگذارند افزود: حلقه مفقوده توجه سیاست‌گذاران و مسؤولان دولتی در استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها در کشور است که ظرفیت بالایی به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در جلسات مختلف عنوان کردیم که شهرداری‌ها ظرفیت بالایی دارند که باید از آن استفاده شود و نوع نگرش به این مجموعه تغییر یابد گفت: متاسفانه به شهرداری‌ها به عنوان حیاط خلوت یا صندوق و منبع مالی دیگر دستگاه‌ها نگاه می‌شود.

حسینی افزود: این موضوع باعث شده جایگاه شهرداری‌ها به مراتب در نوع سیاست‌گذاری‌ها در کشور خصوصا در برنامه هفتم توسعه ضعیف شود چون متولی خاصی در سطح کلان وجود ندارد که در مجموع این موضوع به ضرر کشور است.

وی بهره‌مندی از ظرفیت شهرداری‌ها را در افزایش اعتماد و امیدآفرینی بین مردم تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد پروژه‌های عمرانی کشور توسط شهرداری‌ها اجرا می‌شود در حالی که توجه خاصی به آن نمی‌شود.

شهردار همدان گفت: اگر قرار است ارتباط علمی برقرار شود باید دانشگاه‌ها با نوع تصمیم‌گیری در شهرداری‌ها آشنا شوند که اگر این مسأله تجزیه و تحلیل نشود و در مورد آن صحبت نکنیم شاید آن ارتباط علمی برقرار نشود و رابطه منجر به نتیجه به دست نیاید.

وی با بیان اینکه اگر دانشگاه خود را در جایگاه مدیریت شهری قرار ندهد، نتایج لازم به دست نمی‌آید گفت: در ارزیابی تأثیرات اجتماعی مطالعات کوتاه‌مدت و سه‌ماهه داریم در حالی که به زمان و نیروی بیشتری نیاز است که این مطالعات خروجی داشته باشد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545424

مهمترین اخبار ایران و جهان: