نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 09:57

واکسیناسیون ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام در استان سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از واکسیناسیون بالغ‌بر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام طی ۶ ماهه نخست سال جاری در این استان علیه انواع بیماری‌های دامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمیدرضا حسینی، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اظهار کرد: در حال حاضر بالغ‌بر ۵۴ هزار رأس دام سنگین و یک میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک در استان سمنان وجود دارد که طی ۶ ماهه اول سال جاری به‌منظور کنترل و پیشگیری بیماری‌های دامی بالغ‌بر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در استان سمنان برای مقابله با انواع بیماری‌های دامی واکسینه رایگان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از بیماری‌های شایع در میان دام‌ها است، اضافه کرد: اهمیت واکسیناسیون دام در سال‌های اخیر برای عموم کاملاً واضح و روشن است که با توجه به وقوع بیماری‌های متنوع در میان دام‌ها از انواع مختلف واکسیناسیون دام استفاده می‌شود که می‌توان به واکسن‌های دامی زخم سیاه و آبله بز و گوسفند، تب برفکی و شاربن اشاره کرد.

حسینی بیان کرد: تأمین بهداشت دام، کنترل بیماری‌های دامی، تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام از وظایف اصلی و مهم اداره دامپزشکی است.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545968

مهمترین اخبار ایران و جهان: