نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 23:39

گالانت: قدردان حمایت نظامی و سیاسی آمریکا هستیم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در سخنانی گفت که از حمایت سیاسی، دیپلماتیکی و نظامی آمریکا قدردانی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گفت وظیفه نظامیان ما تکمیل ماموریت بزرگ و از بین بردن حماس و بازگرداندن اُسرا است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «این جنگ بها دارد اما پیروز خواهیم شد».

گالانت گفت: «گردان 13 در لشگر جولانی در روز 7 اکتبر، اکثر مبارزان خود را از دست داد».

وی در ادامه سخنانش از حمایت سیاسی، دیپلماتیکی و نظامی آمریکا قدردانی کرد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان عصر امروز به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد آمریکا از 7 اکتبر تاکنون 3 هزار موشک JDAMS برای صهیونیست‌ها ارسال کرده است. 

پنتاگون نیز چند روز پیش خبر داده بود که دست کم 14 هزار گلوله تانک را با استفاده از اختیارات اضطراری دولت و بدون کسب مجوز از کنگره به رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

اعضای سازمان ملل متحد بامداد چهارشنبه طی رأی‌گیری در مجمع عمومی، به قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور برای برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه رأی دادند. این قطعنامه با ۱۵۳ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۲۳ رأی ممتنع به تصویب رسید و از رژیم صهیونیستی می‌خواهد فوراً حملات به نوار غزه را پایان دهد.

میکرونزی، نائورو، پاپوآ گینه نو،گواتمالا، لیبریا، آمریکا، اتریش، چک، پاراگوئه و رژیم صهیونیستی به این قطعنامه رأی منفی دادند.

شورای امنیت سازمان ملل از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از تاریخ هفتم اکتبر تاکنون، در جلسات متعددی که داشته با کارشکنی آمریکا نتوانسته قطعنامه‌ای الزام‌آور برای برقراری آتش‌بس در این منطقه تصویب کند.

در جدیدترین مورد آن، در تاریخ هجدهم آذر، دولت آمریکا در ادامه حمایت‌هایش از رژیم صهیونیستی، پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604324

مهمترین اخبار ایران و جهان: