نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 21:42

شرکت ۸ گیلانی در سومین دوره مسابقات جهانی آنلاین زندانیان

هشت نفر از زندانیان زندان مرکزی رشت در قالب ۲ تیم چهار نفره در سومین دوره مسابقات جهانی آنلاین جهانی زندانیان با حضور ۷۷ تیم از سراسر دنیا شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سومین دوره مسابقات جهانی آنلاین زندانیان با حضور ۷۷ تیم از سراسر دنیا از امروز به مدت سه روز آغاز شد که از گیلان هشت نفر از زندانیان زندان مرکزی رشت به صورت برخط در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. 

شرکت کنندگان گیلانی در قالب ۲ تیم چهار نفره و روش مسابقه رپید در ۱۰ دقیقه با رقبای خود به رقابت می‌پردازند. 

رضا محمدی اصل مدیرکل امور زندان‌های گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تقدیر از همراهی فدراسیون شطرنج و هیئت شطرنج استان گیلان، مجموعه فرهنگی ورزشی سازمان زندان‌های کشور و اداره فرهنگی تربیتی زندان‌های گیلان برای اجرای این رقابت‌ها اظهار کرد: باور داریم ورزش در سلامت جشم و روح زنداینان تاثیر مثبت دارد و می‌تواند موجب عزت نفس، دوری از احساس خستگی و ناامیدی، کاهش اضطراب و تقویت انرژی جسمی و روحی در مددجویان شود. 

میربلوک رئیس هیئت شطرنج استان گیلان نیز با بیان اینکه معتقدم شطرنج بازی‌ای است که به زندانیان اجازه می‌دهد تا زمان با کیفیتی را سپری کنند، اظهار کرد: شطرنج بازان به شیوه‌ای هوشمندانه و ایمن به معاشرت بپردازند و می‌تواند برای کاهش علائم رایجی مانند افسردگی، استرس و اضطراب نیز مفید باشد. 

وی با بیان اینکه امیدوارم این رویداد جهانی فرصتی را ایجاد کند تا شور و امید بیشتری در بین زندانیان ایجاد شود، گفت: این مسابقات با حضور نایب رئیس استان گیلان، عضو هیئت رئیسه فدراسیون شطرنج، عضو کمیسیون اجتماعی فدراسیون جهانی شطرنج و همچنین داور بین المللی شطرنج در حال برگزاری است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535568

مهمترین اخبار ایران و جهان: