نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 07:35

استاندار کرمانشاه: 4000 خانوار کوچ‌رو عشایر در کرمانشاه داریم

استاندار کرمانشاه گفت: ما در کرمانشاه 4000 خانوار کوچ رو عشایر داریم که 2500 خانوار عشایر نیازمند پنل خورشیدی هستند که سهم سال 1402 از سمت اداره کل برق استان 800 پنل بوده است که دریافت شده و به زودی به دست این عزیزان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی در جلسه‌ی شورای عشایری استان اظهار کرد: آنچه در قانون، حقوق عرفی ذکرشده ما باید آن را به رسمیت بشناسیم و به آن عمل کنیم.

وی افزود: ما بنا، بر همراهی عشایر استان داریم و همیشه داشته‌ایم

استاندار کرمانشاه در خصوص عشایر استان‌های هم‌جوار عنوان کرد: در مورد استان‌های هم‌جوار نیز مصوب شد که فرماندار گیلان غرب جلساتی با عشایر داشته باشد و دغدغه‌های آنان را بشنوند و نتیجه‌ی جلسات را به استان ارسال کنند تا ما با استانداران محترم بنشینیم و مشکلات را برطرف کنیم.

وی گفت: در کرمانشاه 2500 خانوار عشایر نیازمند پنل خورشیدی هستند که سهم سال 1402 از سمت اداره‌ی کل برق استان 800 پنل بوده است که دریافت شده و به‌زودی به دست این عزیزان خواهد رسید.

صحرایی ادامه داد: اولویت با خانوارهایی ست که فاقد برق هستند که در این خصوص امور عشایری شناسایی‌های لازم را انجام می‌دهد.


ما در کرمانشاه 4000 خانوار کوچ‌رو عشایر داریم.

محمد طیب صحرایی تصریح کرد: ما باید ابتدا آمار دقیق خانوارهای عشایری را به دست بیاوریم تا علاوه بر رسیدگی‌های لازم و دقیق‌تر بتوانیم جلوی سو استفاده‌ی برخی عوامل در استفاده از منابع خارج‌ازمسیر درست و درخواست شده را بگیریم و این امر نیاز به کار کارشناسی دارد و باید در پایان فصل کوچ، ما بررسی‌های دقیق میدانی و کارشناسی را روی ارقام پیشنهادی انجام بدهیم

صحرایی خاطرنشان کرد: آمار هر چه دقیق‌تر باشد نتیجه‌ی مطلوب‌تری خواهیم داشت. ارائه‌ی خدمات به عشایری که به خارج از استان کوچ می‌کنند، به عهده‌ی استان مبدأ است.
انتهای پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535724

مهمترین اخبار ایران و جهان: