نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 04:58

برنامه اروپا برای آموزش ۴۰ هزار نظامی اوکراینی تا بهار

رئیس کمیته نظامی اتحادیه اروپا شامگاه شنبه گفت کهباید تا زمانی که لازم باشد به حمایت از اوکراین ادامه داد، چه با ارسال تسلیحات باشد و چه با ارائه آموزش‌های نظامی.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رابرت بریگر» رئیس کمیته نظامی اتحادیه اروپا شامگاه شنبه گفت که این اتحادیه در نظر دارد تا فصل بهار، ۴۰ هزار نیروی نظامی ارتش اوکراین را آموزش دهد.

بریگر که به استونی سفر کرده، توضیح داد که اتحادیه اروپا باید تا زمانی که لازم باشد به حمایت از اوکراین ادامه دهد، چه با ارسال تسلیحات باشد و چه با ارائه آموزش‌های نظامی.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره اظهار داشت: «ما در حال حاضر ۳۴ هزار پرسنل نظامی اوکراینی را آموزش داده‌ایم و تا بهار ۲۰۲۴ قصد داریم ۴۰ هزار سرباز را آموزش دهیم».

این مقام نظامی اتحادیه اروپا همچنین افزود که کشورهای این اتحادیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تا به امروز ۲۷ میلیارد یورو کمک نظامی به کی‌یف ارائه کرده‌اند.

پیش از این نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر تداوم حمایت این اتحادیه از اوکراین برای جنگ با روسیه تاکید کرده بود. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591824

مهمترین اخبار ایران و جهان: