نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 09:30

مسؤولان کشوری حق مردم اصفهان در حوزه حمل و نقل را ادا کنند

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: مسؤولان باید حق مطالبه‌گری مردم اصفهان در حوزه حمل‌ونقل برون‌شهری را ادا کنند.

ابوالفضل توکلی، مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهارداشت: مسؤولان باید حق مطالبه‌گری مردم اصفهان در حوزه حمل‌ونقل برون‌شهری را ادا کنند.

وی افزود: در دهه ۳۰ الی ۴۰ جوانی اصفهانی با یک دوچرخه رهسپار تهران شد، مرحوم عبدالکریم صیرفیان نژاد با اندوخته اندک خود رهسپار تهران شد و اولین موسس و پدر حمل و نقل کشور بخصوص اصفهان شد.

توکلی گفت: مسؤولان کشوری درخواست‌ها و مطالبات مردم اصفهان در حوزه حمل و نقل را نادیده گرفتند در حالی که این حق اصفهان نیست.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: همانطور که پل‌های تاریخی اصفهان برای حیات خود نیازمند رودخانه جاری زاینده رود هستند، پایانه‌های مسافری اصفهان هم برای ادامه حیات شرکت‌های مسافربری، رانندگان، مسافران و حق گردشگران نیازمند حمایت است و مسؤولان باید حق مسافران در تهیه بلیت و کمبودها را ادا کنند.

در دوران پسا کرونا مسافران اصفهانی برای تهیه بلیت اتوبوس به مقاصد سایر شهرهای کشور از جمله تهران، مشهدمقدس، شهرهای شمالی و جنوبی، با مشکل مواجه هستند.

گفته می‌شود عدم تناسب هزینه‌ها و درآمد حاصل از جابه جایی مسافر جاده‌ای، عدم ورود ناوگان جدید و درآمد قابل توجه، فعالیت ناوگان در کارخانه‌جات موجب کاهش تعداد سرویس سفر روزانه بخصوص به شهرهای پر تردد از جمله اصفهان به تهران، مشهد مقدس، شهرهای شمالی و جنوبی و برعکس شد.

همچنین مدتی است موضوع بازار سیاه فروش بلیت اتوبوس‌های بین شهری محدوده پایانه‌ مسافربری کاوه اصفهان به صفحات شبکه اجتماعی کشیده شده و مسؤولان و متولیان حمل و نقل برون شهری را بر آن داشته است که واکنشی نسبت به وضعیت مسافران سرگردان و وضعیت نابسامان فروش بلیت و ترافیک ناشی از توقف بی‌جای اتوبوس‌های عبوری سایر استان‌های همجوار به تهران و شهرهای شمالی کشور، در محدوده خیابان کاوه اصفهان داشته باشند.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591924

مهمترین اخبار ایران و جهان: