نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 00:01

مقام حماس: می‌دانستیم که پس از تبادل اسرا، حمله به غزه آغاز می‌شود

مسئول دفتر شهدا، اسیران و مجروحان جنبش حماس به رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر حمله به غزه ادامه یابد، دیگر هیچ تبادل اسرایی در کار نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، زاهر جبارین مسئول دفتر  شهدا، اسیران و مجروحان جنبش حماس تأکید کرد که مقاومت، آماده است تا بهای آزادی را بپردازد و به کمتر از استقلال فلسطین، رضایت نخواهد داد.

جبارین با تأکید بر لزوم پایان یافتن اشغالگری در فلسطین، گفت: اطلاع داشتیم که پس از تبادل اسرای غیر نظامی، بار دیگر حمله به غزه آغاز خواهد شد.

روز جمعه در پنجاه و ششمین روز از آغاز تجاوز صهیونیستها به نوار غزه رژیم صهیونیستی پس از آتش‌بسی که یک هفته به طول انجامید، حملات خود را به این منطقه از سر گرفت.

یک روز قبل‌تر (پنجشنبه) هفتمین مرحله از تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی صورت گرفت که در جریان آن، صهیونیستها ۳۰ فلسطینی را آزاد کردند و هشت اسرائیلی هم آزاد شدند.

جبارین با بیان اینکه اگر حمله به غزه ادامه یابد، دیگر هیچ تبادل اسرایی در کار نخواهد بود، تصریح کرد: ما در جنگ آزادسازی قرار داریم و اسرائیل باید از سرزمین ما برود.

این مقام حماس همچنین خبر داد که این جنبش به طرف اسرائیلی پیشنهاد کرده بود که اسرای بالای 60 سال از طرفین آزاد شود.

جبارین در عین حال گفت که تلاشها برای آتش‌بس و تبادل اسرا در قطر ادامه دارد تا از ادامه تجاوز صهیونیستها به غزه جلوگیری شود.

یک منبع سیاسی اسرائیلی امروز ادعا کرد «تل‌آویو برای آتش‌بس‌های بیشتر آماده است و درباره زندانیان پای مذاکرات می‌نشیند؛ توپ هم‌اکنون در زمین حماس است».

با وجود ادعای این منبع، منابع اسرائیلی خبر دادند که هیأت موساد که برای مذاکرات تبادل اسرا در قطر حضور داشته است، این کشور را ترک کرده و به فلسطین اشغالی بازگشته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591768

مهمترین اخبار ایران و جهان: