نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 14:27

۴۳ درصد جمعیت مازندران تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه ۴۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی رایگان است.

حسین جلاهی مدیرکل بیمه سلامت مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: ۴۳ درصد جمعیت استان مازندران تحت پوشش بیمه هستند که ۳۳درصد آن رایگان هستند.

وی افزود: هرینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج، نادر و خاص تا سقف ۹۰درصد تا ۵۰ میلیون تومان در سال پرداخت می‌شود که پذیرش اسناد بیماران مربوط به تأمین اجتماعی و رسیدگی آن با تامین اجتماعی است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران بیان کرد: در بحث اقلام دارویی به یک‌هزار و ۳۸۵ قلم دارو ارز ترجیحی تعلق می‌گیرد که از این تعداد یک‌هزار و یک قلم دارو علاوه بر ارز ترجیحی از بحث بیمه استفاده می‌کنند و ۳۸۴ قلم دارو فقط ارز ترجیحی تعلق می‌گیرد.

جلاهی اضافه کرد: در کل استان از آبان ماه سال ۱۴۰۱ تا پایان مهر ماه امسال ۵هزار و ۴۸ پرونده بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به پرداخت سرانه برای بیمه‌شدگان روستایی و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر، اضافه کرد: مردم باید بدانند ۹۰درصد هزینه‌های درمانی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: مردم به پزشک خانواده مراجعه کنند؛ به این دلیل که پزشکان خانواده از صفر تا صد اطلاعات آگاهی کامل دارند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563224

مهمترین اخبار ایران و جهان: