نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 19:18

امام جمعه همدان: برای مشکل کمبود معلم تدبیر کنید

امام جمعه همدان با بیان اینکه با وجود اعلام سهمیه برای گزینش معلمان، در روند گزینش تعدادی از سهمیه کاهش پیدا کرده است گفت: برای رفع مشکل کمبود معلم تدبیری اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی عصر امروز در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه یکی از نشانه‌های دولت موفق و انقلابی توجه به آموزش و پرورش است اظهار کرد: هر چه در عرصه آموزش و پرورش هزینه شود، مصداق سرمایه‌گذاری برای آینده است.

وی اصل در فعالیت‌های فرهنگی را در توجه به آموزش و پرورش دانست و یادآور شد: امروز فهم مشترکی بین دغدغه‌مندان ایجاد شده که آموزش و پرورش باید در کانون توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه فعالیت در آموزش و پرورش دارای حساسیت بالایی است گفت: برای موفقیت در این زمینه نیازمند همکاری همه نهادها به‌ صورت منسجم و هم‌افزا هستیم.

وی با تأکید بر اینکه در استان تلاش بر این است به آموزش و پرورش کمک کنیم و حامی آن باشیم، خاطرنشان کرد: در شورای اقامه نماز مصوب شد ائمه جماعت ادارات در ایام هفته در مدارسی که فاقد امام جماعت هستند حضور پیدا کرده و با دانش‌آموزان به گفت‌وگو بپردازند.

شعبانی به برخی مشکلات و دغدغه‌مندی‌ها در رابطه با آموزش و پرورش در استان اشاره کرد و گفت: در شهر همدان با کلاس‌هایی مواجه می‌شویم که ۴۰ دانش‌آموز در آن حضور دارند، موضوعی که سیستم آموزشی آن را نمی‌پذیرد و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

وی با تأکید بر اینکه امکانات دستگاه‌ها در اختیار آموزش و پرورش و دانش‌آموزان قرار گیرد، اظهار کرد: آموزش و پرورش، وزارتخانه‌ای در عرض مجموعه‌های دیگر نیست و همه باید به این مجموعه کمک کنند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: در استان با وجود اعلام سهمیه برای گزینش، اما در روند گزینش تعدادی از سهمیه کاهش پیدا کرده، این در حالی است که استان با مشکل کمبود نیرو مواجه است و باید نسبت به حل این مشکل نیز تدبیری اندیشیده شود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562424

مهمترین اخبار ایران و جهان: