نیوز سیتی!
24 آبان 1402 - 13:20

تامین امنیت غذایی از وظایف مهم حاکمیت است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: تامین امنیت غذایی از وظایف مهم حاکمیت است این مهم به صورت ویژه با آرامش روحی و روانی جامعه ارتباط دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا اعظمی پیش از ظهر امروز در رزمایش پدافند غیرعامل اداره کل غله و بازرگانی استان با موضوع تست سیستم هوشمند اعلام حریق مراکز ذخیره‌سازی از این مراکز، اظهار کرد: بازدید از مرکز ذخیره‌سازی اداره کل غله و بازرگانی در راستای وظیفه نظارتی دستگاه قضائی و پیگیری حقوق عامه، انجام شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اداره کل غله مسوولیت فروش و تحویل کالاهای اساسی ازجمله برنج و شکر به قیمت درب انبار به مباشرین معرفی شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان را دارد، کالاهای موجود در انبار به عنوان امانت‌های مردم و بیت‌المال، باید به بهترین شکل ممکن نگهداری شود و مطابق قوانین و مقررات در سریعترین زمان توزیع شوند تا مردم از حیث تامین امنیت غذایی دچار مشکل نشوند. 

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت غذایی از وظایف مهم حاکمیت است، افزود: تامین کالاهای اساسی از جهات مختلف مورد اهمیت است و با آرامش روحی و روانی جامعه ارتباط دارد.

کمبود کالاهای اساسی در استان نداریم

اعظمی گفت: در بازدید از انبارهای اداره غله و خدمات بازرگانی استان مشخص شد که ذخیره‌سازی گندم به میزان نیاز استان انجام شده و کمبودی از نظر سایر کالاهای اساسی مانند برنج و شکر در استان وجود ندارد و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به میزان کافی و به نحوی که پاسخگوی نیازهای مصرفی مردم باشد، در انبارها ذخیره شده است.

وی ضمن تاکید بر توجه و اهتمام ویژه مدیران و مسئولان در شیوه نگهداری، حمل و توزیع کالاهای اساسی مطابق با استانداردهای بهداشتی در راستای تامین امنیت غذایی مردم، اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه سهل‌انگاری و ترک‌فعل در فرآیند نگهداری و توزیع عادلانه کالاها، برخورد قضائی لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1572824

مهمترین اخبار ایران و جهان: