نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 11:16

انتقاد مدیرعامل قشم از تعارض برخی قوانین و بخشنامه ها با مأموریت مناطق آزاد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تأکید بر تسهیل‌گری شرایط به منظور جذب سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در منطقه، گفت: برخی قوانین و بخشنامه‌های موجود در تعارض با ماموریت‌های ذاتی این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم شامگاه سه‌شنبه در نشست با معاون برنامه‌ریزی، توسعه، مدیریت منابع و امور استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، اظهار داشت: ما از این ستاد خواستار همکاری و همراهی بیشتر جهت تسهیل‌گری امور در قشم هستیم.

وی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های گذشته ایجاد برخی محدودیت‌ها و تعارضات قانونی موجب بی‌انگیزه شدن سرمایه‌گذاران و رونق تجارت از مبادی غیررسمی شده است که باید با اتخاذ راهکارهای صحیح و عملی بتوان این موضوع را مدیریت و حل کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ویژگی‌های جزیره قشم و مطالبات بازرگانان، برخی محدودیت‌ها و بخشنامه‌های موجود را در تعارض با مأموریت‌های ذاتی این منطقه آزاد دانست و بر ضرورت همراهی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جهت تسهیل‌گری امور تأکید کرد.

پیغامی ابراز داشت: با تسهیل‌گری و اجرای مقررات می‌توان ضمن ایجاد شفافیت شرایط را برای رونق تولید و تجارت در قشم فراهم کرد.

وی با اشاره به نقش مهم مناطق آزاد در رشد و توسعه اقتصادی کشور گفت: با اصلاح برخی قوانین و بخشنامه‌ها می‌توان فرآیندهای تجاری در مناطق آزاد به ویژه قشم را تسهیل کرد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه، مدیریت منابع و امور استان‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور نیز در این جلسه بر همراهی و همکاری این ستاد جهت تسهیل‌گری تجارت و پاسخگویی به مطالبات تجار و بازرگانان قشم تأکید کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549824

مهمترین اخبار ایران و جهان: