نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 18:05

الهیان: حاکمان رژیم صهیونیستی تمامی معاهدات حقوق بشری را نقض می‌کنند

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به کمیسر عالی حقوق بشر، رئیس شورای حقوق بشر و رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا، تاکید کرد:‌ حاکمان رژیم صهیونیستی در حالی به نقض حقوق کودکان فلسطینی ادامه می‌دهند و تمامی معاهدات حقوق بشری و حقوق بشردوستانه را نقض می‌کنند که مجازاتی برای آنان رقم زده نمی‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به کمیسر عالی حقوق بشر، رئیس شورای حقوق بشر و رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه نوشت: حاکمان رژیم صهیونیستی در حالی به نقض حقوق کودکان فلسطینی ادامه می‌دهند و تمامی معاهدات حقوق بشری و حقوق بشردوستانه را نقض می‌کنند که مجازاتی برای آنان رقم زده نمی‌شود و بی کیفری سیستماتیک برای آنان وجود دارد و هم اکنون نیز این جنایات در مقابل دیدگان جهانیان به فجیع ترین شکل ممکن در حال وقوع است.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

کمیسر عالی حقوق بشر

رئیس شورای حقوق بشر

رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا

همانگونه که مستحضرید امروز جهانیان ناظر جنایات جنگی و کشتار گسترده و بی رحمانه کودکان مظلوم فلسطینی در نوار غزه توسط رژیم کودک کش صهیونیستی هستند. این رفتارهای ظالمانه از سوی این رژیم جعلی مسبوق به سابقه ای طولانی است. بر اساس آمارها، رژیم صهیونیستی از زمان اشغال سرزمین فلسطین در سال ۱۹۴۸ میلادی تاکنون بر خلاف همه قوانین و مقررات بین المللی و کنواسیون‌های موجود مرتکب جنایت‌های بی‌شماری علیه کودکان و نوجوانان فلسطینی با اقداماتی همچون کشتارهای دسته جمع کودکان، حبس، بازداشت، شکنجه محرومیت از حق زندگی، حق برخورداری از سلامت، آموزش دسترسی به آب آشامیدنی سالم و... شده است.

حاکمان رژیم صهیونیستی در حالی به نقض حقوق کودکان فلسطینی ادامه می‌دهند و تمامی معاهدات حقوق بشری و حقوق بشردوستانه را نقض می‌کنند که مجازاتی برای آنان رقم زده نمی‌شود و بی کیفری سیستماتیک برای آنان وجود دارد و هم اکنون نیز این جنایات در مقابل دیدگان جهانیان به فجیع ترین شکل ممکن در حال وقوع است.

افکار عمومی جهان با داشتن نگرانی‌های جدی در این خصوص، انتظار دارد مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر با قید فوریت به نقض سیستماتیک حقوق کودکان در غزه توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی واکنش نشان داده و برای وخامت اوضاع این کودکان مظلوم و ستمدیده اقدامات معنادار عملی انجام دهند.

نهادهای بین المللی بدانند که با هر نوع سهل انگاری نسبت به این فجایع جایگاه خود را نزد افکار عمومی جهان متزلزل می‌سازند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1541324

مهمترین اخبار ایران و جهان: