نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 10:39

۱۳ میلیارد تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد خوسف پرداخت شد

بیرجند- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خوسف گفت: ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در ۱۰ ماهه سال جاری به مددجویان کمیته امداد در خوسف پرداخت شده است.

محمدرضا چاجی در گفت و گو با مهر با اشاره به خدمات انجام شده در ۱۰ ماهه سال جاری بیان کرد: در این مدت ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ۱۷۰ طرح اشتغال پرداخت شده است.

وی آموزش کسب و کار به ۳۱۳ نفر با اعتباری بیش از هفت میلیون تومان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: همچنین برای ۴۵ نفر از طریق کاریابی شغل ایجاد شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خوسف تعداد کل مددجویان مورد حمایت شهرستان را دو هزار و ۴۷۴ خانوار و شش هزار و ۱۸۷ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد مددجوی معیشت بگیر دو هزار و ۴۰۵ خانوار بوده که از این تعداد هزار و ۲۷ خانوار سرپرست زن هستند.

چاجی بیان کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بابت اجاره ۳۴ مستأجر پرداخت و ۲۸۸ مورد لوازم ضروری منزل توزیع شده است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۷۷ سری جهیزیه به مبلغ یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان به نوعروسان اعطا شده است.

جمع آوری ۷ میلیارد کمک‌های مردمی

چاجی با اشاره به عملیات احداث هفت باب مسکن برای مددجویان، بیان کرد: ارائه یک میلیارد و ۳۰۴ میلیون تومان تسهیلات حمایتی برای گازکشی ۳۱۹ باب منزل مددجویان از دیگر اقدامات ۱۰ ماهه بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خوسف از جمع آوری هفت میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردمی خبر داد و گفت: همچنین درآمد صدقات شهرستان ۲۳۰ میلیون تومان و زکوات و کفارات ۴۵۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است.

به گفته وی در طرح اکرام ایتام و محسنین یک میلیارد و ۹۳۳ میلیون تومان جمع آوری شده است، اظهار کرد: در این مدت، مجموع مساعدت حامیان اکرام و محسنین در قالب کمک نقد و کالا، یک میلیارد و ۹۳۳ میلیون تومان بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خوسف با اشاره به حمایت از ۶۸۷ دانش آموز و ۳۸ دانشجو، اظهار کرد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان هم طی ۱۰ ماه سال جاری بیش از ۳۰۲ میلیون تومان بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1037368

مهمترین اخبار ایران و جهان: