نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 09:10

استخر بزرگ ورزنه افتتاح می‌شود/ اعلام برنامه‌های هفته فرهنگی ورزنه

فرماندار ورزنه با اعلام مهمترین برنامه‌های هفته فرهنگی این شهرستان گفت: پروژه استخر بزرگ ورزنه درمصوبات سفر ریاست جمهوری بود که بودجه آن تأمین شد و دنبال بودیم تا در در هفته فرهنگی ورزنه آن را پس از ۱٠ سال افتتاح کنیم اما منتظر ثبات در وزارت ورزش هستیم.

سعید رحیمی فرماندار شهرستان ورزنه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اعلام اینکه شورای فرهنگ عمومی ورزنه ۱۱ تا ۱۷ اسفند را به‌عنوان هفته فرهنگی شهرستان ورزنه اعلام کرد، اظهار داشت: در راستای این مصوبه، ۱۱ اسفند روز ملی بهداشت محیط و تندرستی، ۱۲ اسفند هم‌زمان با سالگرد تشییع ۷ تن از شهدای دفاع مقدس شهرستان به‌نام روز ایثار و شهادت، ۱۳ اسفند روز بزرگداشت کشاورزی، ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه، ۱۵ اسفند روز درخت‌کاری و جاذبه‌های گردشگری در ورزنه، ۱۶ اسفند روز زبان مادری و گویش محلی و ۱۷ اسفند به‌نام روز ثبت ملی چادر سفید و میراث معنوی شهرستان ورزنه نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به روز ۱۶ اسفند، روز زبان مادری و گویش محلی شهرستان ورزنه افزود: در ورزنه همچنان گویش محلی خود را داریم و در مدارس نیز با آن صحبت می‌شود که گویشی شیرین است و در دفاع مقدس نیز بیشتر بیسیمچی‌های لشکر ۱۴ امام حسین(ع) از رزمندگان ورزنه بودند.

رحیمی با اعلام اینکه در روز ۱۲ اسفند یادواره شهدا را در جوار گلزار شهدا خواهیم داشت، عنوان کرد: همچنین در روز ۱۷ اسفند مصادف با نیمه شعبان و میلاد خجسته امام عصر (عج) جشن بزرگ بانوان چادر سفید را در موزه ورزنه خواهیم داشت و نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی در موزه مردم‌شناسی، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و.. از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.

فرماندار شهرستان ورزنه با یادآوری اینکه باعث افتخار است که نماد ورزنه چادرهای سفید باشد، خاطرنشان کرد: چادرهای سفید نشان از حجاب و عفاف زنان غیور این سرزمین دارد که در دامن این زنان عفیف نیز، شیر مردانی تربیت شدند و ۱۸۸ تن از این سرو قامتان به درجه رفیع شهادت نائل و قدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.

 

وی اعلام کرد: پروژه استخر بزرگ ورزنه درمصوبات سفر ریاست جمهوری بود که بودجه آن تأمین شد و دنبال بودیم تا در این هفته آن را پس از ۱٠ سال افتتاح کنیم اما منتظر ثبات در وزارت ورزش هستیم.

رحیمی یادآور شد: بیمارستان بزرگ شرق اصفهان مزین به نام حاج قاسم سلمانی نیز آماده افتتاح است و منتظر تصمیم وزارت بهداشت هستیم، همچنین دیگر پروژه‌ها مانند زمین چمن و بلوار شهید سلیمانی نیز آماده بهره‌برداری و افتتاح است.

فرماندار شهرستان ورزنه در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مساعد بودن آب و هوا و وجود مناطق گردشگری در شهرستان از هم‌استانی‌ها دعوت می‌کنیم که در هفته فرهنگی ورزنه برای بازدید به این شهرستان بیایند.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1065468

مهمترین اخبار ایران و جهان: