نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 21:55

جلوگیری از ایجاد سد معبر در اردبیل

اردبیل--معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: سدمعابر عمومی‌ و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز آنها ممنوع است و شهرداری باید برای رفع این موانع اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی عصر یکشنبه در بازدید از بازار اردبیل اظهار کرد: سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز آنها ممنوع است و شهرداری باید برای رفع این موانع اقدام کند.

وی با بیان اینکه این اقدام طبق تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها لازم و ضروری است، گفت: سد معبر علاوه بر اینکه یکی از معضلات مهم شهری به حساب می‌آید بر نقش حقوق شهروندی و زیبایی شهر تأثیر گذار است و می‌تواند یک تهدید برای نسل‌های آینده و همچنین موجب آسیب جدی به سلامت اجتماعی شود و معضلات و مشکلات زیادی را به وجود آورد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل بیان کرد: تمامی دستگاه‌های مرتبط با این موضوع باید همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند و تمام تلاش خودشان را برای ساختن شهری زیبا و بدون تخلف بکار گیرند.

آفاقی ادامه داد: یکی از موارد رعایت نکردن سد معبر عدم آگاهی حقوقی شهروندان از این موضوع است که باید تا حد توان از طریق رسانه‌ها، مطبوعات و شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی شود و از آسیب‌های جدی که به زیبایی و سلامت روانی مردم وارد شود جلوگیری به عمل آید.

وی خاطرنشان کرد: بارها دیده شده که افراد زیادی برای عبور در مسیر پیاده رو به دلیل وجود موانعی، مشکلات عدیده‌ای را مواجه کرده یا اینکه مسیر را به سمت خیابان تغییر دهند و طبیعی است که این عمل احتمال حادثه و ترافیک را زیاد می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1075468

مهمترین اخبار ایران و جهان: