نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 14:01

پیشگیری در حوزه اعتیاد ایمنی مطلوبی در جامعه ایجاد خواهد کرد

اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: پیشگیری در حوزه اعتیاد ایمنی مطلوبی در جامعه ایجاد خواهد کرد لذا باید ظرفیت های لازم برای آگاهی بخشی عمومی فعال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری صبح یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به اهمیت پیشگیری در مواد مخدر اظهار داشت: پرداختن به مسئله پیشگیری در حوزه اعتیاد از اولویت‌های شورای مبارزه با مواد مخدر بوده و در حوزه پیشگیری تاکنون گزارشات مطلوبی بیان نشده و رویکرد این شورا باید پیشگیری محور باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: لازمه کاهش ورودی به مراکز ماده ۱۶ و کمپ‌های ترک اعتیاد پیشگیری است و مراکز مرتبط با بهداشت و درمان و مدیریت بحران بر اهمیت پیشگیری تاکید دارند و لذا پیشگیری اصل لاینفک مبارزه با اعتیاد است.

وی گفت: تلاش‌های فرماندهی انتظامی و سایر دستگاه‌های متولی قابل تقدیر است اما پیشگیری و مبارزه با اعتیاد دو بال یک پرنده هستند که باید با هم حرکت کنند تا اثرگذاری مطلوب داشته باشند.

نظری افزود: در حوزه آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه‌ای و اقدامات فرهنگی و ورزشی امر پیشگیری بسیار مورد اهمیت است و متولی این دستگاه‌ها باید اقدامات عاجل صورت دهند.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری در حوزه اعتیاد ایمنی مطلوب در جامعه ایجاد خواهد کرد، افزود: ظرفیت‌های لازم برای آگاهی بخشی عمومی جامعه فعال شود که این نیازمند مشارکت همه جانبه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: ظرفیت‌ها و امکانات ورزشی استان باید در اختیار جوانان و نوجوانان قرار گیرد و لازم است در این خصوص اقدام جدی صورت گیرد و هزینه‌های سرسام آور اماکن ورزشی قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: انگیزه دادن به جوانان و سوق دادن آنها به فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی اولویت دستگاه‌های فرهنگی باشد و این امر نیازمند برنامه ریزی جدی است.

نظری با اشاره به اینکه دشمنان در طول ۴۴ سال گذشته شکست‌های سنگینی از جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف خورده‌اند و از اقتدار ایران اسلامی عصبانی و ناراحت هستند، گفت: امروز با مافیا و شبکه‌های قاچاق مواد مخدر به دنبال انتقام گیری هستند.

وی بیان کرد: قطعاً پشت پرده مافیا و قاچاق مواد مخدر سرویس‌های جاسوسی بیگانگان هستند، دشمنانی که شدید ترین تحریم‌ها را برای ارسال دارو به ایران اعمال می‌کنند مواد مخدر را برای ضربه زدن به جوانان به راحتی در اختیار برخی مزدوران قرار می‌دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اضافه کرد: امروز دشمنان به دنبال ایجاد سازماندهی برای ضربه زدن به جوانان کشور هستند و جنگ شناختی در فضای مجازی و دام مواد مخدر از اولویت‌های آنها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1044424

مهمترین اخبار ایران و جهان: