نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 20:14

میزبانی کرمانشاه از انجمن‌های گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۱۴۰۲

کرمانشاه- سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه از میزبانی کرمانشاه از انجمن‌های گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش فرمانی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد پس از رونمایی از پوستر طرح گردشگری پارک علم و فناوری، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مورد نظر در حوزه گردشگری تدوین تقویم گردشگری استان کرمانشاه است.

وی افزود: تقویم گردشگری استان کرمانشاه با هدف آشنایی و توسعه گردشگری این استان تدارک داده شده اما برای تدوین و رصد این طرح نیازمند همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌های مرتبط است.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به برگزاری جشنواره اسب کرد کرمانشاه، تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام تعطیلات نوروز هرساله جمعیت زیادی گردشگر به این استان سفر می‌کنند رویداد و برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده که جشنواره اسب کرد یکی از مهمترین اتفاقات و برنامه‌های ایام نوروز در کرمانشاه خواهد بود.

فرمانی در ادامه به واگذاری میزبانی دومین مجمع سران تشکل‌ها و انجمن‌های گردشگری کشورهای عضو اکو به استان کرمانشاه تاکید کرد و بیان کرد: این میزبانی در سال ۱۴۰۲ با حضور ۱۰ عضو سازمان اکو به استان کرمانشاه سپرده شده است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری مجمع سران تشکل‌ها و انجمن‌های گردشگری کشورهای عضو اکو تقویت و توسعه گردشگری کمک به اقتصاد مردم ۱۰ کشور عضو اکو است.

فرمانی در پایان با بیان اینکه با برگزاری مجمع سران تشکل‌ها و انجمن‌های گردشگری در استان کرمانشاه سایر کشورهای عضو سازمان اکو در استان حضور پیدا خواهند کرد، متذکر شد: به همین منظور به دنبال میزبانی کرمانشاه در این مجمع نیازمند آماده سازی زیرساخت‌های گردشگری استان به ویژه در زمینه راه آهن و فرودگاه هستیم که برای تحقق این برنامه‌ها به افزایش اعتبارات حوزه گردشگری نیازمند خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1096568

مهمترین اخبار ایران و جهان: