نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 17:47

انقلاب اسلامی ایران جریان فکری بر پایه اندیشه دینی است

اردبیل-مدیرکل تبلیغات اسلامی اردیبل گفت: انقلاب اسلامی ایران علاوه بر حاکمیت دینی، یک جریان فکری بر پایه اندیشه الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر چهارشنبه در مراسم «جشن انقلاب» در مدرسه دخترانه صدرای اردبیل در سخنانی با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اخلاص در عمل و توجه به رضایت الهی در تمام امور لازمه کسب موفقیت و رسیدن به درجات متعالی در راستای پیشرفت فردی و اجتماعی است.

وی در تبیین کلام حضرت امام خمینی با عنوان «انقلاب اسلامی انفجار نور بود» گفت: انقلاب اسلامی معنویت و خداگرایی را در کشور احیا کرده و در عصری که عالم به سمت لذت گرایی و بی خدایی گرایش یافته و انسان در مصدر حاکمیت قرار گرفته بود، ثابت کرد که اندیشه و باور در حاکمیت مد نظر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی تنها حاکمیت در جامعه نیست، افزود: انقلاب اسلامی یک جریان فکری در معنا بخشی به زندگی مردم ایران است و با پدید آمدنش محاسبه و معادله دنیای غرب را بهم زده و با نام عدالت و دین در دنیا قد علم کرد.

حجت الاسلام جعفرزاده تاکید کرد: دشمن با راه اندازی بیش از ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای برای تسخیر افکار جوانان و سوق دادن آنان به سمت شهوت و هواپرستی همواره در تلاش بوده و می‌داند اگر آزادی به معنای جنسیتی در جامعه‌ای رواج یابد پیشرفت علمی و فرهنگی در آن جامعه معنا نخواهد داشت.

انقلاب اسلامی ایران جریان فکری بر پایه اندیشه دینی است\n

ضرورت تبیین «نگاه اسلام به زن» در جامعه

وی افزود: انقلاب اسلامی با آرمان‌ها و دستاوردهایی که به همراه دارد ثابت کرد که اگر در دنیا اجازه دهند نگاه اسلام به زن رواج یابد یک نفر غیر مسلمان در دنیا وجود نخواهد داشت چرا که انقلاب بر پایه اسلام بنا شده و در راستای کرامت بخشی به زندگی انسان‌ها پدید آمد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی جوانان را افسران جنگ نرم عنوان کرد و گفت: دانش آموزان و نسل جوان جامعه برای فرمانده میدان به عنوان افسران جنگ نرم هستند و با تبلیغ و تبیین حقایق انقلاب می‌توانند با تهاجم فرهنگی دشمن مبارزه کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده در بخش دیگری از سخنانش به حادثه زلزله در خوی اشاره و از اعزام هیئت‌های مذهبی از اردبیل برای امداد رسانی به این شهرستان خبر داد و گفت: در زلزله خوی شبکه‌های بیگانه همواره به ایجاد تنش و قوم گرایی پرداخته و ابعاد مختلفی از امداد رسانی را هرگز بیان نکردند.

وی افزود: از اردبیل هیئت‌های مذهبی برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده خوی اعزام شده و هیئت مکتب الزینب (س) شهر آلنی مشگین شهر در مناطق زلزله خوی حضور یافته و روزانه تعداد ۳ هزار پرس غذا پخته و به زلزله زدگان توزیع می‌کند اما این امدادرسانی‌ها در شبکه‌های معاند گفته نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در پایان افزود: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بشارت دادند که افق آینده جهانی به دست جوانان ایران است جوانانی که با ایمان، علم، عفت و حیا آینده روشن را برای کشور فراهم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این مراسم از دانش آموزان برتر علمی، اخلاقی و فرهنگی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انقلاب اسلامی ایران جریان فکری بر پایه اندیشه دینی است\n

منبع: مهر
شناسه خبر: 1028168

مهمترین اخبار ایران و جهان: