نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 00:04

بررسی ۵۲ پرونده در کمیته تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آورخراسان جنوبی

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: پرونده درخواست متقاضیان در جلسه کمیته تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور استانی بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلام رضا اشرفی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ۵۲ پرونده درخواست متقاضیان در جلسه کمیته تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور استانی بررسی شد.

وی گفت: این درخواست‌ها در قالب ۴۶کارگاه و ۶۴ عنوان شغلی بوده که در مجموع پس از روال اداری مربوطه، ۴۲ درخواست در قالب ۵۸ عنوان شغلی در جلسه کمیته تجدید نظر استانی مورد تایید اعضای کمیته قرار گرفت.

وی افزود: اکنون  و مطابق با قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور و آیین نامه اجرایی مربوطه، کار‌های سخت و زیان آور به کار‌هایی اطلاق می‌ شود که در آن‌ها عوامل زیان آور فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های جسمی و روانی در وی ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: مشاغل مورد تایید از سوی کمیته‌های استانی در دو گروه الف و ب قرار می‌گیرند که مشاغل گروه الف مشاغلی هستند که می‌توان با اتخاذ تمهیدات فنی، مهندسی و بهداشتی و ایمنی در محیط کار، صفت سخت و زیان آوری شغل را حذف کرد.

به گفته اشرفی،  مشاغل گروه ب نیز مشاغلی هستند که ماهیتا سخت و زیان آور بوده و با بکارگیری تمهیدات فنی، مهندسی و ایمنی صفت سخت و زیان آور بودن شغل کاهش یافته، ولی کماکان سخت و زیان آور بودن آن‌ها حفظ می‌ شود.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1059968

مهمترین اخبار ایران و جهان: