نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 22:49

رانش کوه در محله میرآباد شهرکرد سبب تخلیه ۱۴ خانه شد

فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: رانش کوه در محله میرآباد سبب شده تا امروز ۱۴ واحد مسکونی در این منطقه تخلیه و خطر فعلأ رفع شود اما در روزهای آتی با آغاز بارش‌ه‍ای جدید احتمال خطر وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالعلی ارژنگ امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر کشور تشکیل شد، گفت: طی هفته‌های اخیر ۶ سامانه بارشی در شهرستان شهرکرد فعالیت داشتند که شدت سامانه اخیر از همه بیشتر بود تا حدی که در روستاهای شهرستان شاهد یک متر و ۱۰ سانتی‌متر بارش برف بودیم و همین امر سبب انسداد محور چهار روستا شد.

فرماندار شهرستان شهرکرد افزود: منطقه میرآباد شهرکرد محلی است که جمعیت آن برابر با جمعیت ۲ شهر است و متاسفانه در این منطقه ساختمان‌های بلند را در مجاور کوه‌ها بدون دیوار حائل ساخته‌اند که در بارش‌های زیاد باران شاهد آبگرفتگی و ریزش کوه در این محل‌‌ها هستیم.

وی ادامه داد: همین امر سبب شده تا امروز ۱۴ واحد مسکونی از این بخش تخلیه و خطر فعلأ رفع شود اما در روزهای آتی با آغاز بارش‌ه‍ای جدید خطر نیز بیشتر خواهد شد.

ارژنگ بیان داشت: انباشت برف در روستاها نیاز به جابجایی و حمل داشت که از ظرفیت بخش خصوصی برای این کار استفاده شد.

وی اظهار کرد: پوشش صدا و سیما نیز در برخی نقاط شهرستان دچار اختلال شده، همچنین سیلابی شدن رودخانه‌ها منجر به آبگرفتگی و تخریب چند منزل در روستاها شده است.

گل‌آلود شدن و خروج خط پدافندی شهرکرد از مدار

فرماندار شهرستان شهرکرد ادامه داد: کدورت آب در رودخانه زاینده‌رود نیز سبب شد خط پدافندی شهرستان گل‌آلود و از مدار خارج شود.

وی در پایان گفت: شهرستان شهرکرد یک‌سوم جمعیت استان را شامل می‌شود که در ۱۱ ماه اخیر کلکسیونی از مشکلات طبیعی و غیرطبیعی را شاهد بوده و در همه بخش‌ها تجهیزات کم است لذا مدیریت شهری، روستایی و راهداری شهرستان نیازمند تجهیزات به‌روز هستند.

 پایان پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1041124

مهمترین اخبار ایران و جهان: