نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 21:25

شناسایی ۱۱۹۶ بسته اقتصادی به ارزش ۹ هزار میلیون یورو درمازندران

آمل- مدیرکل اقتصاد و امور دارایی مازندران از شناسایی هزار و ۱۹۶ فرصت سرمایه گذاری به ارزش ۹ هزار و ۵۰۰ میلیون یورو در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل هاشمی شامگاه پنجشنبه در هفتمین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در آمل با اشاره به تأثیر ضریب مؤلفه‌های سرمایه گذاری در اقتصاد اظهار داشت: تأثیر آن در رشد واقعی اقتصادی بسیار بالا است.

وی با عنوان اینکه بهبود فضای کسب و کار، ثبات اقتصادی، نرخ سود و غیره در سرمایه گذاری تأثیر بسزایی دارد، گفت: همایش فرصت‌های سرمایه گذاری به عنوان رزمایش در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مزیت‌های تمامی شهرستان‌ها در این همایش‌ها بررسی و تهیه شده است و ایده‌ها و فرصت‌هایی که متناسب با شهرستان‌ها بوده استخراج می‌شود.

هاشمی از شناسایی هزار و ۱۹۶ فرصت سرمایه گذاری به ارزش ۹ هزار و ۵۸۰ میلیون یورو در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۳۲ فرصت سرمایه گذاری در سه شهرستان آمل، محمودآباد و نور شناسایی شده است.

مدیرکل اقتصادی و امور دارایی مازندران یادآور شد: پروژه‌های برای سرمایه گذاری آماده و مهیا هستند و باید نسبت به جذب آن اقدام کرد.

وی با بیان اینکه آمل ۱۳ درصد تولید ناخالص ملی استان را به خود تخصیص داده است، گفت: آمل مقام اول تولید جوجه یکروزه و مقام برتر تولید گل‌های آپارتمانی را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: همچنین در شهرستان محمودآباد سه درصد تولید ناخالص ملی استان را به خود اختصاص داده است و شهرستان نور نیز سه درصد جی پی تی استان را به خود اختصاص داده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1041068

مهمترین اخبار ایران و جهان: