نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 10:46

رفاه کارگری با مانع‌تراشی اداری در معدن انجیرتنگه سوادکوه

کارگران زغالسنگ البرز مرکزی که در عمق زمین برای معیشت خود و خانواده و پیشرفت شهرستان در تلاش هستند و در عصر تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان در خط مقدم تولید قرار دارند شایسته تکریم و احترام هستند، اما با بی‌مهری مواجهه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه،کارگر همواره در افکار عمومی و آموزه‌های دینی دارای جایگاه محترمی است و تکریم آنان و توجه به رفاه و ارائه خدمات به این قشر زحمتکش مورد تأکید امامین انقلاب است.

کارگران زغالسنگ البرز مرکزی که در عمق زمین برای معیشت خود و خانواده و پیشرفت شهرستان در تلاش هستند و در عصر تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان در خط مقدم تولید قرار دارند شایسته تکریم و احترام هستند.

*خدمات اجتماعی به کارگران 

شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه که برای تثبیت و توسعه اشتغال، بهره‌برداری بهینه و توسعه‌محورانه از زغال، تعریف و اجرای تعهدات اجتماعی و توجه به ابعاد مختلف فعالیت در تلاش است، برنامه‌ریزی‌های مختلفی را با حمایت مدیران ملی، استانی و شهرستانی در دستور کار دارد که تقویت رفاه کارگران معدن انجیر‌تنگه جدید که تازه اکتشاف شد و حدود ۲۰۰ کارگر جدید هم استخدام کرد با تأکید دادستان استان، معاون اقتصادی استاندار، فرماندار سوادکوه و مدیران شرکت برای رفاه و ارائه خدمات به کارگران این معدن توجه شد که عدم اجرای دستور دادستان با وجود پیگیری اولویت‌دار مدیران شرکت پیشرو‌ معادن، موضوع سهل و ممتنع محسوب می‌شود که عدم همراهی ادارات مرتبط با معادن و در مقابل اولویت‌بندی شرکت از دلایل آن داست.

*دلایل تعلل در اجرای دستور دادستان مازندران

دادستان مازندران در ۲۴ آبان امسال در بازدید از معدن انجیر‌تنگه سوادکوه با تأکید بر اینکه تولید نباید هیچ‌گاه متوقف شود، گفت: دستگاه‌های مختلف برای تولید و اشتغال و رفاه حداکثری برای کارگران، مانع‌زدایی کنند.

محمد کریمی، فرصت یک‌ماهه برای ایجاد رفاه و خدمات به کارگران و رفع مشکلات معدن انجیر‌تنگه داد.

عدم اجرای دستور یک‌ماهه دادستان استان را باید در کاغذبازی‌های ادارات و نهادهای مرتبط با معادن استانی جستجو کرد.

*کاغذ بازی اداری

فرماندار سوادکوه هم ۵ بهمن‌ماه در بازدید از معادن سوادکوه، کارگران را بزرگترین سرمایه کشور و فعالان خط مقدم جنگ اقتصادی توصیف کرد و گفت: تولیدکننده نباید دغدغه‌ کاغذبازی‌های اداری را داشته باشند.

رمضان غلامی، افزود: پشتیبانی بنده و مدیران شهرستان برای رفع مشکلات شرکت پیشرو‌معادن در اولویت قرار دارد.

*وضعیت تأسف‌بار رفاهی معدن زغال انجیرتنگه

عدم وجود سرویس بهداشتی مناسب، عدم وجود دوش حمام مناسب، عدم وجود سالن غذا‌خوری و رختکن از شاخص‌هایی است که مشاهده کارگران با مشکلات بیان‌شده بالا، ناراحت‌کننده و تأسف‌بار است.

شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه در طول فعالیت خود نشان داده است که هزینه برای رفاه و افزایش خدمات به کارگران را از اولویت‌های خود می‌داند که اجرای بیمه تکمیلی برای کارگران، واریز هدایا در مناسبت‌های مختلف، کمک‌هزینه تحصیلی برای فرزندان دانش‌آموز کارگران، فعالیت‌های گسترده فرهنگی و انجام تعهدات اجتماعی دیگر از دلایل ادعای ما است.

*ضرورت اقدام انقلابی

اطلاعات موثق بیانگر آن است که نماینده ویژه شرکت برای اقدام‌های قانونی در راه‌اندازی سرویس بهداشتی، حمام، سالن غذاخوری و رختکن نیازمند موافقت ادارات و نهادهای استانی مرتبط با معدن است که دست‌به‌دست کردن نامه‌های استفاده از محدوده معدن برای استقرار واحد‌های رفاهی کارگران وجود دارد و به نظر می‌رسد اقدام انقلابی استاندار مازندران، دادستان استان، دادستان سوادکوه و فرماندار سوادکوه را برای زمانی که شرکت آماده هزینه‌کردن است ولی موانع اداری و کاغذ بازی مانع آن است را می‌طلبد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1041468

مهمترین اخبار ایران و جهان: