نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 09:23

توزیع یک میلیون اصله نهال در استان مرکزی

مدیر کل منابع طبیعی استان مرکزی از توزیع یک میلیون اصله نهال همزمان با هفته درختکاری در استان خبر داد.

عبدالحسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه ایران جزو هفت کشور تولیدکننده کربن است، اظهار کرد: تغییرات اقلیم، افزایش گازهای گلخانه‌ای، تخریب بی‌رویه طبیعی و غیرطبیعی جنگل‌ها و... باعث شده تا در راستای احیای اکوسیستم‌ طرح کاشت یک میلیارد درخت مد نظر قرار بگیرد.

وی بیان اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور با هدف افزایش مشارکت مردم برنامه‌ریزی شده است اظهار کرد: این طرح در استان مرکزی نیز با هدف کاشت 16 میلیون درخت در 4 سال اجرایی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان کرد: به همین منظور و در راستای سرسبزی و آبادانی یک میلیون اصله نهال همزمان با هفته درختکاری در سطح استان توزیع می‌شود.

محمدی با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده ادامه داد: این مدت فرصت خوبی برای ارتقاء فرهنگ درختکاری و فرهنگ‌سازی در خصوص حفظ و احیاء منابع طبیعی به عنوان یکی از بزرگترین نعمات خداوند است.

وی با اشاره به نصب بنر این طرح در مسیر راهپیمایی 22 بهمن در دوازده شهرستان استان اضافه کرد: در روز راهپیمایی نیز هزار اصله نهال رایگان بین مردم توزیع شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: در روز ۱۶ اسفند در مکان‌های تعیین شده نهال رایگان توزیع می‌شود و مردم و مسئولان با حضور در پارک‌ها، جنگل‌ها و دیگر نقاط به کاشت نهال می‌پردازند.

پایان پیام

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1047324

مهمترین اخبار ایران و جهان: