نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 20:55

کشوری ثروتمند است که از ظرفیت نیروهای انسانی بهره‌مند شود

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیش از این کشوری را ثروتمند قلمداد می‌کردیم که منابع طبیعی داشته باشد، گفت: امروز کشوری ثروتمند است که از نیروی انسانی خود درست استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، امروز در آیین تفاهم نامه همیار دانش بنیان، گفت: یکی از افتخارات در نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که ابتدای انقلاب ۱۷۰هزار دانشجو داشتیم، اما امروز دانشجویان به ۴ میلیون رسیده است‌. 

وی با بیان اینکه افزایش دانشجویان یک فرصت و یک تهدید است، افزود: دشمن با جنبه تهدید را نگاه می‌کند و از این فرصتی که داریم یک تهدید درست می‌کند.

عباسی با اشاره به اینکه ۴۰درصد بیکاران جامعه از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند، بیان کرد: این افراد در مجموعه‌ای که هزینه شده و به یک جایی رسیده‌اند اما امروز جز بیکاران جامعه هستند و می‌تواند در آینده مشکل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تعریف کشور ثروتمند در گذشته مبنی بر منابع طبیعی بود، افزود: امروز کشوری را ثروتمند معرفی می‌کنند که نیروی انسانی خوبی داشته باشد و بتواند از این نیرو به خوبی استفاده کند. 

وی در خصوص قانون جهش تولید دانش بنیان، گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان از ابتدا امسال اجرایی شد.

عباسی با اشاره به ۲ رویکرد خوب دولت در بودجه، افزود: تبصره ۸ بودجه دولت که آب و کشاورزی بود تبدیل به آب، کشاورزی و محیط زیست شد و نشان دهند حمایت دولت از محیط زیست است و همچنین اضافه شدن تبصره دانش بنیان نشان دهند حمایت دولت از دانش بنیان است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1087368

مهمترین اخبار ایران و جهان: