نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 11:30

تعداد بستری‌شدگان کرونایی در چهارمحال و بختیاری دو رقمی شد/ ساده‌انگاری ممنوع

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعداد بستری‌شدگان در بیمارستان‌های استان دورقمی شده است، گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری بوده و باید از هرگونه غفلت و ساده‌انگاری در این زمینه خودداری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، علی احمدی گفت: در حال حاضر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری بوده و باید از هرگونه غفلت و ساده‌انگاری در این زمینه خودداری شود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: افراد جامعه باید با مراقب از سلامت خود، به نزولی شدن پیک فعلی کرونا کمک کنند.

احمدی با بیان اینکه بیماری کرونا هنوز وجود دارد و ریشه‌کن نشده است، اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد بستری‌شدگان در بیمارستان‌های استان دورقمی شده و علی‌رغم اینکه ماه‌ها فوتی کرونایی نداشتیم، مجددا موارد منجر به فوت گزارش شده است.

وی ساده‌ترین راه پیشگیری از کرونا را شستشوی مکرر دست‌ها، فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک در فضای بسته و به‌خصوص در تجمعات و تزریق دز یادآور واکسن عنوان کرد و افزود: رعایت این نکات در پیشگیری از ابتلای شدید و مرگ و میر بر اثر کرونا بسیار مهم است.

رئیس مرکز بهداشت استان اضافه کرد: رعایت بهداشت تنفسی مانند پوشاندن دهان هنگام سرفه یا عطسه، جلوگیری از لمس صورت به‌ویژه چشم، بینی و دهان، جلوگیری از تماس نزدیک با افراد بیمار و جلوگیری از ازدحام مخصوصا در فضا‌های کم‌تهویه و تمیز کردن و گندزدایی اشیا و سطوحی که اغلب لمس می‌شوند از دیگر مواردی است که به پیشگیری و کاهش ابتلا به این بیماری کمک می‌کند.

احمدی مطرح کرد: سالمندان و بیماران مزمن در پیک فعلی کرونا باید بیشتر مراقب باشند و رعایت موازین بهداشتی را جدی بگیرند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1088024

مهمترین اخبار ایران و جهان: