نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 23:51

پشتیبانی از سوادآموزی با برنامه‌ای مطلوب و قابل دفاع

اصفهان-استاندار اصفهان گفت: باید با برنامه‌‎ای مطلوب و قابل‌دفاع، نهادها و دستگاه‌های مختلف و مجموعه استان را به سمت پشتیبانی از سوادآموزی هدایت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا مرتضوی عصر یکشنبه در یک‌صد و شصت و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان و جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار داشت: باید با برنامه‌‎ای مطلوب و قابل‌دفاع، نهادها و دستگاه‌های مختلف و مجموعه استان را به سمت پشتیبانی از سوادآموزی هدایت کرد، زیرا چنین برنامه‌ای می‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

وی شناسایی و حساس‌سازی جمعیت مخاطب برای ورود باانگیزه به حوزه سوادآموزی را نخستین بخش از این برنامه‌ای دانست و افزود: بخش دیگر احصاء ظرفیت‌های مجموعه‌های دولتی و مردمی و برنامه‌ریزی برای یک حرکت هم‌افزا و هدفمند است.

استاندار اصفهان محتوا را سومین بخش برنامه عنوان کرد و ادامه داد: برای برنامه‌ای که در راستای اهداف سوادآموزی تدوین می‌شود باید نگاه دقیقی به محتوا وجود داشته باشد و علاوه‌بر آن برای استان‌ها امکان دخل و تصرف و تغییر جهت‌های دوره‌ای متناسب با نیازهای بومی را فراهم کند تا برنامه به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال برنامه نهضت سوادآموزی انتظارات از دستگاه‌های مختلف در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان عنوان می‌شود و می‌توانیم مأموریت هر نهاد را تعریف کرده و وارد مرحله اجرایی شویم.

مرتضوی گفت: باید برای حواشی حذف دروس عمومی از کنکور، کمیته‌ای در آموزش و پرورش شکل بگیرد و نتایج به نهادهای ذی‌ربط منتقل شود.

وی با اشاره به اهمیت آزمون‌های نهایی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم امکاناتی برای تأمین امنیت آزمون‌های نهایی به‌صورت دائمی یا دوره‌ای در نظر گرفته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1089424

مهمترین اخبار ایران و جهان: