نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 09:48

حل شدن مشکل آب سامان با تکمیل تصفیه خانه این شهرستان

شهرکرد_نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس گفت: با تکمیل تصفیه‌خانه شهر سامان مشکل آب این منطقه رفع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد راستینه عصر سه‌شنبه در آئین افتتاح پروژه‌های شهرستان سامان، اظهار کرد: طبیعتاً استان چهارمحال و بختیاری نیازمند توسعه است و زیرساخت‌های آن مشکلات زیادی دارد.

وی افزود: گام‌های بلندی برای توسعه چهارمحال و بختیاری برداشته شده است، بخشی از این اقدامات پیش از تشکیل دولت سیزدهم بود و با روی کار آمدن این دولت به سرمنزل مقصود نزدیک شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای آنکه بتوانیم استان را به توسعه و پیشرفت برسانیم نیازمند وحدت، هم‌دلی و پیگیری مجدانه هستیم، کارهای بزرگی برای این استان هدف گذاری شده است.

راستینه با اشاره به اینکه شهرستان سامان دارای خصوصیات ممتازی است، عنوان کرد: این شهرستان ظرفیت‌های عظیمی را از همسایگی با رودخانه زاینده‌رود دارد، گام‌هایی برای سامان برداشته شده و این شهرستان در مسیر توسعه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دو سال پیش ناحیه صنعتی_تخصصی بادام در شهرستان سامان کلنگ‌زنی شد و این ناحیه امسال آماده واگذاری است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نکته دوم بحث آب شهر سامان بود که با تکمیل تصفیه‌خانه این شهر و آماده شدن آبگیر طرح بزرگ پروژه بن_بروجن کمک بزرگی به مردم استان شد.

راستینه بیان کرد: ایجاد شبکه کامل فاضلاب روستاهای اطراف زاینده‌رود در شهرستان سامان از ضرورت‌ها بود، مقدمات این طرح آماده شده و عملیات اجرای فاضلاب در پنج روستا آماده است.

وی تاکید کرد: اگر ایستادگی و دلسوزی استاندار چهارمحال و بختیاری نبود چه‌بسا پروژه انتقال آب شرب بن به بروجن به‌راحتی به نتیجه نمی‌رسید.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان سامان یک مجموعه گردشگری است، افزود: جاده سامان به قراقوش جز جاده‌های مهم گردشگری چهارمحال و بختیاری است که در طول سال‌های متمادی مورد غفلت قرار گرفته است.

راستینه ادامه داد: با تلاش و کار جدی ماد ۲۳ جاده سامان به قراقوش اخذ شده، امسال از ردیف پیوست جدول ۱۹ به جدول ۱ تغییر پیدا کرد و علاوه بر اینکه در سال جاری ۱۷ میلیارد تومان برای این جاده اعتبار اختصاص داده شد برای سال آینده نیز ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن اعتبار منظور شده است، همچنین از مصوبات سفر رئیس جمهور هم عدد قابل توجهی برای آن پیش‌بینی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1026924

مهمترین اخبار ایران و جهان: