نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 14:01

شوراهای اسلامی بر عملکرد شهرداران و دهیاران نظارت کنند

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به بروز برخی اختلافات و مسائل که مانع پیشرفت و توسعه استان است، گفت: نظارت و کنترل بر عملکرد شهرداران و دهیاران بر عهده شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان امروز در جلسه شورای اسلامی استان اظهار داشت: نظام ما نظام مردم سالاری دینی است، که مردم با رای خود افراد نخبه و متخصص را جهت انجام امور و اجرای تصمیمات انتخاب می‌کنند.

وی افزود: لازم است؛ شورای عالی استان کمیته‌های تخصصی جهت بررسی مسائل و رفع موانع با دستگاه های اجرایی مربوطه تشکیل دهند. 

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به شعارهای انتخاباتی شوراها بیان داشت: یکی از عوامل انتخاب این افراد جهت ایجاد تغییرات بهتر در سطح شهر و روستاهاست که با دوری از اختلاف می توانیم به آن دست یابیم.

 وی با تاکید بر آموزش شوراهای اسلامی شهرو روستا بیان داشت: شورای عالی استان اختلافات و مشکلات را در شوراهای شهرستان بررسی و برطرف کند.

محمد کرمی گفت: باید هم افزایی بین مراکز علمی، تحقیقاتی و آموزشی با کشاورزان و تولید کنندگان عرصه های مختلف در راستای بهره‌وری بیشتر صورت بگیرد.

 وی با اشاره به تاثیر فعالیت شوراها در پیشرفت شهرها و روستاها اذعان کرد: اعضای شورای اسلامی برخی از روستاها با مشارکت مردم اقدامات مناسبی در پیشرفت و توسعه روستاها انجام دادند.

 وی اذعان کرد: تقویت روستاها در عرصه‌های مختلف و همچنین بهره‌مندی از امکانات باید صورت بگیرد.

 استاندار با تاکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع توسط مدیران افزود: اگر مدیری پاسخگوی مردم نباشد، باید مورد بازخواست قرار بگیرد.

 کرمی در ادامه با اشاره به ظرفیت های فراوان استان بیان داشت: با استفاده از ظرفیت های موجود به سرعت مسیر پیشرفت را طی کنیم.

وی درپایان بر تاثیر شورای عالی استان و قدرت این شورا حتی در ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی افزود: تصمیمات این شورا در توسعه و پیشرفت استان بسیار تاثیر گذار است.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1090624

مهمترین اخبار ایران و جهان: