نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 15:39

جی‌پی‌مورگان: روسیه می‌تواند تولید نفت خود را به اندازه قبل از جنگ اوکراین برساند

بانک جی پی مورگان آمریکا پیش‌بینی کرد، با توجه به تقاضای رو به رشد از سوی چین و هند، روسیه می‌تواند سطح تولید نفت خود را در سطح قبل از درگیری با اوکراین حفظ کند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بانک جی پی مورگان روز پنج شنبه پیش‌بینی کرد، با توجه به تقاضا رو به رشد از سوی چین و هند، روسیه می‌تواند سطح تولید خود را در سطح قبل از درگیری با اوکراین حفظ کند، اما ممکن است برای تغییر مسیر مقداری از صادرات نفت خود از اروپا با مشکلاتی روبرو شود.

این بانک اعلام کرد، «ما معتقدیم که روسیه خواهد توانست تولید نفت خود را در سطح قبل از جنگ یعنی 10.8 میلیون بشکه در روز حفظ کند، اما مشکلاتی برای بازگشت به سطح تولید قبل از کرونا یعنی حجم 11.3 میلیون بشکه در روز خواهد داشت.»

جی پی مورگان انتظار دارد، تقاضای هند و چین در مجموع یک میلیون بشکه در روز در سال جاری افزایش یابد.

روسیه تاکنون تلاش کرده است تا مسیر صادرات نفت از اروپا را به سوی هند و چین و ترکیه تغییر دهد. واردات نفت چین از روسیه از طریق دریا احتمالا در ماه مارس رکود بالایی ثبت خواهد کرد، زیرا پالایشگاه‌های این کشور از قیمت‌های پایین نفت روسیه بهره می‌برند. از طرفی تقاضا از سوی چین نیز قوی است.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد، دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان در ماه ژانویه شاهد کاهش نزدیک به 40 درصدی درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز بوده است.

بانک جی پی مورگان اعلام کرد، انتظار می رود، صادرات محصولات نفتی روسیه حدود 300 هزار بشکه در روز کاهش یابد و به پایین‌ترین حد ممکن در ماه می 2022 برسد، زیرا این کشور در تلاش برای تغییر مسیر صادرات محصولات پالایش شده است.

این بانک همچنین افزود، مسکو همچنین با رقابت بیشتری از سوی پالایشگاه ها در خاورمیانه که از نیمه دوم سال فعال می‌شوند، مواجه خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1070068

مهمترین اخبار ایران و جهان: