نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 10:48

افتتاحیه دوره‌ آموزشی تشکیلاتی جهاداکبر/ رضیئی: در اتفاقات اخیر اصل مقدسات مورد توهین قرار گرفت

افتتاحیه بیست و یکمین دوره‌ی آموزشی تشکیلاتی جهاداکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‎‌های سراسر کشور درمشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، افتتاحیه بیست و یکمین دوره‌ی آموزشی تشکیلاتی جهاداکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‎‌های سراسر کشور در حرم رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین صابری اراکی در این برنامه گفت: دانشجویی که در انجمن اسلامی هست آینه جامعه است شما از چند جهت گزینش شده هستید؛ چرا که هر کسی لیاقت زیارت اقدس را ندارد. زیارت اهل بیت به قسمت و همت نیست؛ بلکه به دعوت است. توفیق شما با قابلیتی که در وجودتان هست، ارزشمند شده و به عنوان منتخب شکل گرفته است.

وی افزود: شما دانشجویان مستقل هویتی فراحزبی و فراجنبی دارید، مستقل هستید چون که استقلال فکری دارید و به دنبال دانش و پژوهش هستید، شما دانشجویانی که در انجمن اسلامی حضور دارید، آینه جامعه هستید. شما با تفکر و تعقل تصمیم می‌گیرید و حرکت می‌کنید. تدبر و تفکر در کار و عمل ما بروز پیدا می‌کند. نتیجه این تصمیم متفکرانه‌ شما این است که در وسط راه کار را رها نمی‌کنید. 

 

معین رضیئی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در افتتاحیه دوره جهاد اکبر گفت: شعار جهاد اکبر امسال «نقش آفرینی دانشجوی آرمان‌خواه، احیای حکمرانی عالمانه، تحقق همدلی ملی» است. در دو سال اخیر به ویژه شرایط پیش بینی نشده‌ چهار ماه اخیر که در سطح دانشگاه‌ها تجربه کردیم؛ لازم بود در شعار جهاد اکبر امسال وجه سیاسی را در نظر بگیریم، بخش اول این شعار مربوط به فضای دانشگاه‌ها هست، وقتی که دانشجو را با صفت آرمان‌خواهی خطاب می‌کنیم دلیل واضح و مشخصی دارد.

رضیئی ادامه داد: در اتفاقات اخیر اصل مقدسات ما مورد توهین قرار گرفت. خیلی از افرادی که منصوب به جمهوری اسلامی بودند و تمام حیات سیاسی و ماهیت‌شان با جمهوری اسلامی مشخص می‌شد‌. این افراد حاضر نبودند که در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند و صحبت کنند و از نظام جمهوری اسلامی دفاع کنند؛ حتی بهانه آوردند.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور گفت:‌ این آرمان‌خواهی و آرمان‌گرایی دانشجویان بود که در سخت‌ترین روزها پای نظام باقی ماند و توانست به اندازه وسع خودش از نظام اسلامی دفاع کند. این آرمان‌خواهی در آینده هم ادامه دارد به ویژه اینکه موتور متحرک و پیش‌برنده‌ ما و تنها وجه تمایزمان با دانشجویانی که صرفا در دانشگاه‌ها درس می‌خوانند و ابعادی دیگر در دوران دانشجویی خود ندارند؛ همین آرمان‌خواهی است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1035524

مهمترین اخبار ایران و جهان: