نیوز سیتی!
02 فروردین 1402 - 19:54

احتمال بارش رگبار ساعتی باران و برف در البرز

کرج- مدیرکل هواشناسی البرز گفت: احتمال بارش رگبار ساعتی باران و برف، رعد و برق، تگرگ و وزش باد لحظه‌ای و نسبتاً شدید وجود دارد.

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به پیش‌بینی شرایط جوی استان البرز پرداخت و اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی تندری از تا چهارشنبه شب در منطقه البرز مرکزی است.

وی ادامه داد: به موجب آن رگبار ساعتی باران و برف، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد لحظه‌ای و نسبتاً شدید، مه‌آلودگی و کاهش نسبی دما در استان به ویژه ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز ابری همراه با مه، بارش باران، احتمال رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید و لحظه‌ای و کاهش محسوس دما است، بیان کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۹ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۳ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۱۴ متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی فردا آسمان البرز نیمه ابری همراه با مه، به تدریج وزش باد و کاهش ابر و در ارتفاعات یخبندان است.

بهاروند احمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۱۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۶ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۶ متر بر ثانیه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1104924

مهمترین اخبار ایران و جهان: