نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 10:38

آخر هفته بارانی مردم فارس

اداره‌کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به بارش خفیف باران، گاهی رگبار همراه با وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و احتمال تگرگ در چند منطقه از استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اداره‌کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به بارش خفیف باران، گاهی رگبار همراه با وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و احتمال تگرگ در چند منطقه از استان هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس اعلام کرد: این سامانه جدید بارشی که از سه‌شنبه آغاز شده، تا شنبه بیستم اسفندماه در شمال، شمال‌شرقی، مناطق مرکزی، غرب استان به‌ویژه شهرستان رستم، اقلید، نورآباد ممسنی و کازرون ادامه دارد.

مسعود حقیقت ادامه داد: این سامانه جدید بارشی برای چهارشنبه مناطق شمالی، پنج‌شنبه شمال و مناطق مرکزی، جمعه ۱۹ اسفند در شمال، مرکز و مناطق غربی و برای شنبه بیستم اسفند در مناطق شرقی استان فعال خواهد بود.

وی گفت: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، برخورد صاعقه، ریزش تگرگ و سقوط اشیای بدون محافظ در ارتفاعات وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پوشش گلخانه کشت‌های زیر پلاستیکی در برابر بارش تگرگ در مناطق مستعد، عدم حضور در ارتفاعات و عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان توصیه می‌شود.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1084124

مهمترین اخبار ایران و جهان: