نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 12:03

ایجاد 30 نوروزگاه عشایری در ایلام

مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: تعداد ۳۰ نوروزگاه عشایری در استان ایلام برای ایام نوروز ایجاد می شود.

فرشاد یاسمی مدیر کل امور عشایری استان ایلام صبح امروز در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: هر ساله  ۳۰ نوروزگاه عشایری با سیاه چادر، از اوخراسفندماه تا اواخر فروردین ماه سال جدید در سی کیلومتری ورودی‌های شهرهای مختلف استان  ایجاد خواهد شد.

وی افزود: امسال نیز این طرح از  ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۲۰ فروردین‌  ماه ۱۴۰۲ اجرا خواهد شد.

مدیر کل امور عشایری استان ایلام ادامه داد: در این نوروزگاه ها مسافرین و رانندگان ضمن استراحت موقت می‌توانند از تولیدات عشایر استان که در این سیاه چادرها عرضه می شود خریداری کنند.

یاسمی خاطر نشان کرد: با ایجاد این نوروزگاه ها هم  مسافران می‌توانند خستگی خود را رفع کرده و به مسیر ادامه داده و هم با معرفی  محصولات مختلف تولیدی عشایر استان به مسافران ، عشایر می‌توانند درآمد کسب کنند.

وی عنوان کرد: در خصوص حذف دلال و عرضه گوشت گرم گوسفندی تولید عشایر این نکته حائز اهمیت است که در این روش، با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از قیمت فروش گوشت  که در بازار به جیب دلال‌ها می‌رود، ‌این اداره کل از طریق برون سپاری دام عشایر را خریداری کرده و بعد از ذبح در نقاط از پیش تعیین شده به قیمت هر کیلو ۲۵۰ هزار تومان عرضه خواهد کرد.

یاسمی گفت: از این طریق واسطه و دلال از چرخه عرضه گوشت حذف شده و هم عشایر سود خود را می‌برند و هم گوشت قرمز گرم و تازه با قیمت ارزان‌تر نسبت به بازار به دست مصرف کننده رسیده و واسطه و دلال از چرخه عرضه گوشت حذف شده می‌شوند.

مدیر کل امور عشایری استان ایلام در پایان گفت: اطلاعیه این سازمان در خصوص نقاطی که گوشت قرمز در آنجا عرضه می‌گردد متعاقباً  به اطلاع عموم مردم عزیز خواهد رسید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1080968

مهمترین اخبار ایران و جهان: