نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 23:04

راهبرد اساسی در بازآفرینی شهری ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان است

استاندار اصفهان گفت: باید هدف راهبردهای اساسی که در بازآفرینی مطرح می‌شود ارتقای کیفیت زندگی ساکنان موجود باشد و نباید به‌دنبال افزایش جمعیت باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان بعد از ظهر اصفهان در ستاد بازآفرینی شهری ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان اظهار داشت: تصورم این است که آن چیزی که این شورای عالی دنبال می‌کند، حداقلی از امکانی است که باید رعایت کنیم. 

وی افزود: در استان اصفهان با شرایط خاص موجود، باید از حداقل‌ها فاصله بگیریم و در استانداردهای مطمئن‌تری حرکت کنیم تا در ادامه با وجود شرایط دچار مشکلات بعدی نشویم. 

مرتضوی با تأکید براینکه باید هدف راهبردهای اساسی که در بازآفرینی مطرح می‌شود ارتقا کیفیت زندگی ساکنان موجود باشد، خاطرنشان کرد: در این باره نباید به‌دنبال افزایش جمعیت باشیم، برخی واحدهای بافت فرسوده خالی از جمعیت است و با تحقق نوسازی امکان زندگی در آن محل فراهم می‌شود ولی نباید جمعیتی بیشتر از ظرفیت موجود تعریف کنیم و باید با ملاحظاتی پیش برویم تا منجر به حواشی نشود، همچنین در خصوص مباحث اقتصادی نیز می‌توان از راه‌های جایگزین استفاده کرد. 

استاندار اصفهان گفت: یکی از مباحث مطرح در جلسات قبل این بود که راهبردهای خود را حوزه نوسازی تدوین و ارائه کنیم و در صورت تحقق چنین موضوعی به برخی از مشکلات بر نمی‌خوریم و اگر در این مسیر حرکت کنیم، زودتر به نتیجه خواهیم رسید. 

پایان پیام/۶۳۱۲۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1051468

مهمترین اخبار ایران و جهان: