نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 12:28

امدادرسانی هلال احمر زنجان به 3هزار و 700 هموطن در طرح زمستانی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم های عملیاتی هلال احمر استان، به 3 هزار و 784 نفر از هموطنان آسیب دیده از 228 حادثه در طرح زمستانی امدادرسانی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید قاسم موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز اجرای طرح زمستانی از 23 آذر ماه امسال در 11 پایگاه و 6 پست امداد و نجات جاده‌ای استان اظهار کرد: نیروهای هلال احمر تاکنون به 3 هزار و 784 نفر امدادرسانی کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: علاوه بر این پایگاه‌ها، برای ارائه خدمات مطلوب به هموطنان در طرح زمستانی اکیپ‌های پشتیبان در شهرستان‌های خرم دره، ابهر، خدابنده، زنجان، ماهنشان، ایجرود، طارم و مرکز استان فعال شده بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز اجرای این طرح تاکنون 365 تیم عملیاتی با 982 نفر از امدادگران و پرسنل هلال احمر استان به هموطنان امدادرسانی کرده‌اند، تصریح کرد: 15 نفر در 228 حادثه ثبت شده، توسط نیروهای امدادی هلال احمر برای مداوا به مراکز درمانی منتقل شده اند. 

موسوی خاطرنشان کرد: در حوادث برف و کولاک جاده‌ای، 150 نفر از هموطنان گرفتار در این شرایط جوی در مساجد، پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر استان زنجان اسکان اضطراری داده شدند. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی در حوادث روی داده، 32 مورد رها‌سازی انجام داده‌اند، تاکید کرد: در حوادث بیان شده برای امدادرسانی به هموطنان آسیب دیده نیز 216 دستگاه آمبولانس و خودروی نجات مورد استفاده قرار گرفته است.

وی از هموطنان درخواست کرد، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات با شماره ۱۱۲ امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز می توانند تماس برقرار کنند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1078924

مهمترین اخبار ایران و جهان: