نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 13:29

واکنش حماس به شهادت اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی

حماس به شهادت یکی از اسیران فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و آنرا به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عبداللطیف قانوع سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن محکوم کردن شهادت اسیر احمد ابو علی در زندان رژیم اشغالگر صهیونیستی، تاکید کرد که شهادت این اسیر در نتیجه سیاست اهمال پزشکی، جنایتی دیگر از سوی صهیونیست‌ها است که نقض صریح تمامی قوانین بین‌الملل و حقوق بشر است.

وی تصریح کرد که با شهادت این اسیر فلسطینی، شمار شهدای جنبش اسیر در داخل زندان‌های صهیونیستی به ۲۳۵ نفر افزایش یافت که این اوج جنایات و وحشی‌گری دشمن صهیونیستی در شیوه تعامل با اسرا به ویژه بیماران و افراد سالخورده را نشان می‌دهد.

قانوع تمامی نهادهای حقوقی و بشردوست بین‌المللی را به پایان دادن به سکوت خود و مداخله فوری برای نجات جان اسرای فلسطینی دعوت کرد که هر لحظه به سبب سیاست سهل‌انگاری و بی‌توجهی سازمان زندان‌ها، با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

لازم به ذکر است که احمد ابو علی اسیر ۴۸ ساله فلسطینی صبح امروز جمعه در زندان النقب به شهادت رسید.

این اسیر فلسطینی ساکن شهرک یطا در الخلیل در پی وخامت حالش در نتیجه سیاست بی‌توجهی و اهمال پزشکی سازمان زندان‌های صهیونیستی به شهادت رسید.

وزارت امور اسرا مسئولیت این جنایت جدید را متوجه رژیم اشغالگر صهیونیستی دانست و تاکید کرد که سازمان زندان‌های صهیونیستی در انتقال این اسیر به بیمارستان با وجود وخامت حالش تعلل می‌کرد.

در پی شهادت این اسیر، جنبش اسیر فلسطین در تمامی زندان‌های اسرائیلی ۳ روز عزای عمومی اعلام و تاکید کرد که دست به اقدامات اعتراضی گسترده‌ای خواهد زد.

با شهادت این اسیر فلسطینی، شمار شهدای جنبش اسیر فلسطین به ۲۳۵ نفر افزایش یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031324

مهمترین اخبار ایران و جهان: