نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 11:11

مردم از خدمات‌ بیمارستان «دیر» رضایت ندارند

بوشهر- فرماندار شهرستان دیر گفت: مردم از خدمات‌ بیمارستان دیر به سبب نبود امکانات تخصصی و عدم فعالیت بخش‌های تخصصی آن ناراضی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز صبح یکشنبه در نشست با معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: تعطیلی شیفت عصر و تک شیفته شدن مراکز خدمات جامع سلامت بندر دیر و دوراهک باعث نارضایتی مردمی شده و فعالیت این مراکز علاوه بر شیفت صبح در شیفت عصر نیز مطالبه مردم و مسئولین است.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان دیر، افزود: مردم انتظار دارند که امکانات و تجهیزات مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان این شهرستان ارتقا و خدمات‌رسانی آن افزایش یابد.

وی ادامه داد: برخورداری از بهداشت و آموزش به ویژه دسترسی به بیمارستان و مرکز درمانی مناسب حداقل مطالبه و خواسته مردم از مسئولان است.

بیمارستان دیر حال و روز خوشی ندارد

باربرز با بیان اینکه بیمارستان امام هادی (ع) این شهرستان حال روز خوشی ندارد، گفت: مردم از خدمات‌رسانی این مرکز درمانی به سبب نبود امکانات تخصصی و عدم فعالیت بخش‌های تخصصی آن ناراضی هستند و لازم است مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

وی افزود: فشارهای افکار عمومی در خصوص مشکلات و کمبودهای بخش بهداشت و درمان باعث شده که درصد زیادی از وقت خود را برای پیگیری رفع مشکلات این حوزه بگذارم.

لزوم حمایت مسئولین استانی و کشوری

فرماندار شهرستان دیر خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات و ایجاد زیرساخت‌های بیمارستان دیر با استفاده از ظرفیت افراد خیر برطرف شده اما همچنان با مشکلات زیادی روبرو است که باید مسئولان استانی و ملی حمایت کنند.

وی افزود: عمده مشکلات بیمارستان دیر در حوزه پزشک متخصص، کادر پرستاری و پزشک بیهوشی است.

فرماندار شهرستان دیر به مشکل مرکز خدمات جامع سلامت بردخون نیز اشاره و تاکید کرد: باید تأمین تجهیزات و کادر درمان این مرکز با توجه به شرایط آن در زمینه فاصله با مراکز درمانی همجوار و همچنین میزان جمعیت شناور آن مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فرسودگی آمبولانس‌های اورژانس

باربرز با اشاره مشکلات اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیر گفت: در حوزه اورژانس ۱۱۵ علاوه بر کمبود نیروی انسانی، تمام آمبولانس‌ها این شهرستان با میانگین سن بالای ۱۴ سال، فرسوده و میزان بهره‌وری از امکانات اورژانس بسیار ناچیز است که لازم است آمبولانس مناسب و نو به ناوگان اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیر تخصیص داده شود.

وی تصریح کرد: به منظور بهره‌برداری بهینه از بیمارستان و افزایش رضایت‌مندی مردم از خدمات آن، هر راهی که منجر به ارتقای خدمات و رضایت‌مندی مردم وجود دارد از قبیل واگذاری این بیمارستان به حوزه‌های گوناگون از جمله وزارت نفت، استقبال می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439468

مهمترین اخبار ایران و جهان: