نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 10:36

چرا هری کین بهترین انتقال تابستان ۲۰۲۳ است؟

سه استدلال وجود دارد که اثبات می‌کند امضای قرارداد هری کین ۲۹ ساله با بایرن مونیخ بهترین انتقال تابستان ۲۰۲۳ است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هری کین مهاجم انگلیسی روز گذشته با جدایی از باشگاه تاتنهام قراردادی 4 ساله‌اش را در بایرن مونیخ امضا کرد تا از این پس برای این تیم برجسته آلمانی بازی کند. کین که پیام خداحافظی‌اش برای هواداران تاتنهام سرشار از واژه‌های احساسی بود در جمع مونیخی‌ها پیراهن شماره 9 را بر تن خواهد کرد. 

بدون تردید در دوره‌ای که بسیاری از ستاره‌های مشهور فوتبال جهان لیگ عربستان را برای ادامه دوران حرفه‌ای خود انتخاب کردند، هری کین بهترین انتقال تابستانی 2023 محسوب می‌شود. ما در عصری زندگی می‌کنیم که نقل و انتقالات دیوانه‌وار امری عادی است. در میان انتقال‌هایی که پول‌های زیادی برای آنها پرداخت شده به نظر می‌رسد هری کین بهترین انتقال تابستانی است. برای بسیاری از کارشناسان انتخاب این انتقال به عنوان بهترین منطقی خواهد بود.

برای باشگاه لندنی تاتنهام، این معامله بسیار عالی است. گرفتن 100 میلیون یورو برای بازیکنی که یک سال از قراردادش باقی مانده، اصولاٌ غیرممکن به نظر می‌رسید. تاتنهام این مهاجم را برای مدت طولانی نگه داشت، حداکثر استفاده را از او کرد و حالا پول زیادی به دست آورده است. می‌توان در مورد اینکه چقدر درست بود که تاتنهام هری کین را برای این همه سال نفروخت (او واضح است که می‌خواست تاتنهام  را ترک کند و حتی دو سال پیش به تمرینات نرفت تا به منچسترسیتی برود) بحث کرد، اما صرفاً از دیدگاه تاتنهام باید قضاوت کرد. برای باشگاه بهترین داستان ممکن شکل گرفت.

هری کین , تیم فوتبال بایرن مونیخ , تیم فوتبال تاتنهام انگلیس ,

نکته مهم دیگر؛ تاتنهام رقبا را تقویت نکرد. برای مالک تیم یعنی دانیل لوی، این یک لحظه اساسی است. رومن پاولیوچنکو (مهاجم تاتنهام در سال‌های 2008 تا 2012)  در مصاحبه‌ای گفت که چگونه لوی به خانه او در لندن آمد و گفت: "من شما را به یک باشگاه انگلیسی دیگر نمی‌دهم، نه انتقال قطعی، نه قرضی" و این در مورد پاولیوچنکو بود، و اینجا  صحبت درباره هری کین است. بنابراین تاتنهام هر آنچه را که می‌توانست از این قرارداد بدست آورد.

و در نهایت خودِ بازیکن. حتی دو سه سال پیش، به نظر می‌رسید ک هری کین در تاتنهام برای مدت طولانی ماندگار است. حالا مقیاس بازیکن از مقیاس باشگاه پیشی گرفته است. به خصوص در شرایطی که او بهترین گلزن تاریخ تیم و تاریخ تیم ملی انگلیس شد. در ذهن کسی حتی نمی‌گنجد که چگونه چنین فوتبالیستی تا 30 سالگی حتی یک جام هم نبرده است. کاملاٌ غیر طبیعی به نظر می‌رسد.

حالا این مهاجم به جایی می‌رود که به احتمال زیاد عنوان قهرمانی را بالای سرش می‌برد. با توجه به شخصیت کین، قهرمانی در بوندسلیگا برای او پایان کار نیست، ژرمن‌ها با او شانس بیشتری برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دارند. تاتنهام در پایان فصل گذشته به هیچ رقابت اروپایی راه پیدا نکرد. بنابراین در حالی که چرخه مبهم در بازار نقل و انتقالات با کایسدو، امباپه، عربستان سعودی و بقیه ادامه دارد، ما می‌توانیم حداقل یک انتقال برتر را ثبت کنیم که از هر طرف منطقی به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1439524

مهمترین اخبار ایران و جهان: