نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 14:08

آغازمرحله جدیدتوزیع کالابرگ الکترونیکی درچهارمحال وبختیاری

شهرکرد_مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله جدید توزیع کالابرگ الکترونیکی از نیمه مرداد امسال در این استان آغاز شده است.

محسن مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مرحله جدید توزیع کالابرگ الکترونیکی از نیمه مرداد امسال در این استان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در این مرحله یارانه دهک‌های اول، دوم و سوم جامعه و کلیه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این ۳۰ درصد معادل ۱۲۰ هزار تومان است اما این مشروط بر این است که در قالب کالابرگ الکترونیکی که از خردادماه اجرا شده است خریدها صورت گیرد.

مولوی با اشاره به اینکه طرح جدید کالابرگ الکترونیکی متفاوت از خردادماه است یادآور شد: خانوارهایی که در دهک اول قرار دارند به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند اما در حال حاضر این مبلغ به ۵۲۰ هزار تومان تبدیل شده است.

وی افزود: از این مقدار کافی است مبلغ ۲۰۰ هزار تومان در فروشگاه‌های مجاز سطح استان از ۱۱ قلم کالای فعال خرید کنند و مابقی را در به‌صورت نقدی دریافت کنند یا خرید کالا انجام دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بیش از یک هزار و ۶۰۰ فروشگاه در شهرها و روستاهای این استان برای خرید ۱۱ قلم کالای مشمول کالابرگ الکترونیکی به دستگاه‌های ویژه مجهز شده‌اند.

مولوی خاطرنشان کرد: خانوارها می‌توانند با کد دستوری *۵۰۰*۱۴۶۳# و اعلام کد ملی سرپرست خانوده از موجودی اعتبار مطلع شوند.

وی راه دیگر برای دریافت موجودی اعتبار را مراجعه به اپلیکیشن شما عنوان و افزود: با استفاده از این اپلیکیشن از محل استقرار فروشگاه‌ها نیز مطلع می‌شوند و از میزان اعتبار شارژ شده هم آگاهی پیدا می ۲ کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله نخست کالابرگ الکترونیکی از خرداد امسال آغاز شد و غریب به ۱۷ هزار خانوار چهارمحالی از آن بهرمند شده و ۳۷ هزار تراکنش خرید از طریق کالابرگ الکترونیکی در فروشگاه‌های استان ثبت شده است.

مولوی تاکید کرد: توصیه می‌شود دهک‌های اول تا سوم جامعه و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی برای بهرمندی از مبلغ افزایش‌یافته از کالابرگ استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: استفاده از کالابرگ الکترونیکی اختیاری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439868

مهمترین اخبار ایران و جهان: