نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 08:47

ریز شیطون با اراکی‌ها چه کرد؟

استمرار ریزگردهای آلاینده در هوا برای چندمین بار در روزهای اخیر در کار ادارات و سازمان ها اختلال ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آلودگی هوا که طی هفته گذشته دو بار کار ادارات استان مرکزی را به تعطیلی کشاند و چند روز کارمندان ادارات را دور کار کرد، امروز هم تعطیلی زودهنگام ادارات را رقم زد.

آلودگی هوا از هفته گذشته با ورود پدیده گرد و غبار به استان باردیگر هوای اکثر شهرها را خاکستری کرد و موجب اختلال در کار ادارات و سازمان ها شد.

دو روز تعطیلی به دلیل آلودگی

دوشنبه دوم مردادماه بود که با تصمیم کارگروه اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار به دلیل ماندگاری ذرات کمتر از ۱۰ میکرون در هوا، کار دستگاه‌های اجرایی در سطح استان به تعطیلی کشیده شد.

پیش از آن نیز 31 تیرماه به دلیل استمرار شرایط ناسالم کار مردم در ادارات و نهادها معطل ماند.

کارمندان زودتر راهی خانه می‌شوند

امروز هم آلودگی هوا موجب شد با تصمیم  کارگروه اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار  به دلیل  پیش‌بینی افزایش آلاینده‌های جوی پایان کار ادارات و بانک‌های این استان ساعت  ۱۲ ظهر  باشد و  کارمندان دارای بیماری‌های پرخطر و زمینه‌ای با سابقه قبلی و تایید شده و بیماران قلبی، تنفسی، ریوی، سخت‌درمان و مادران باردار به صورت دورکار فعالیت کنند.

درس و کتاب و اوقات فراغت تعطیل

امروز همچنین کلاس‌های موسسات و آموزشگاه‌ها شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیردولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی تعطیل شد.

آلودگی هوا در هفته گذشته ضمن اینکه موجب افزایش مراجعات به مراکز درمانی شد،همه امکانات درمانی را به حالت آماده باش در آورد و اتوبوس آمبولانس های اورژانس را در مرکز شهر مستقر کرد.

توزیع رایگان ماسک

توزیع رایگان  ۱۰ هزار ماسک بین شهروندان نیز اقدامی بود که به واسطه وضعیت ناسالم هوا صورت گرفت.

به گزارش فارس بر اساس آخرین اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت 8 صبح امروز به عدد ۱۳۵ رسید که بیانگر شاخص کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

 آسمان ساوه‌ بنفش پوشید

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک نیز به عدد 150 رسید که نشانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص لحظه‌ای ساوه 227 بسیار ناسالم و بنفش و شازند نیز 153 بود که ناسالم برای تمام گروه‌ها گزارش شد.

 امسال ۳۳ روز هوای ناسالم در استان به ثبت رسیده است.

 پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1417424

مهمترین اخبار ایران و جهان: