نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 15:37

کالاهای فاسدشدنی در ایام اربعین از «مرز خسروی» به عراق صادر نمی‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: برای امنیت و آسایش زوار در ایام اربعین بار تجاری فاسد شدنی همانند میوه، تره‌بار و...از مرز سومار و پرویزخان و یا دیگر مرزهای استان عبور خواهند کرد و مرز خسروی در اختیار زوار اربعین خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در پایان نشست ستاد اربعین استان در نقطه صفر مرزی خسروی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز جلسه‌ای با حضور همه مسؤولان عضو در نقطه صفر مرزی در راستای برگزاری اربعین حسینی و کمیته‌های ۱۸گانه مسؤول برای خدمات‌رسانی به زوار برگزار شد.

وی ادامه داد: مصوبات اجرایی این جلسه از همین امروز پیگیری می‌شود و به تناسب تا شروع مراسم راهپیمایی اربعین این چنین جلساتی برای پیگیری و مسائل و مشکلات برگزار خواهد شد.

استاندار کرمانشاه در خصوص پیشرفت‌های پروژه‌ها در مرز خسروی برای میزبانی از زوار اربعین حسینی، اضافه کرد: پیشرفت پروژه‌ها متناسب با برنامه‌های تعریف شده متفاوت است، ولی کارهای طراحی شده به برگزاری مراسم اربعین خواهد رسید.

وی ادامه داد: بعضی از پروژه‌ها همچون جاده برکت در راستای جداسازی مسیر تردد زوار اربعین و ترانزیت کالا، برای مرز خسروی ماندگار خواهد بود و برخی از امکانات همچون برپایی مواکب و خدمات‌رسانی به زوار در مراسم اربعین پررنگ هستند.

صحرایی تصریح کرد: برای امنیت و آسایش زوار در ایام اربعین بار تجاری فاسد شدنی همانند میوه، تره‌بار و...از مرز سومار و یا پرویزخان دیگر مرزهای استان عبور خواهند کرد و مرز خسروی در اختیار زوار اربعین خواهد بود.

وی ادامه داد: برای برگزاری خوب مراسم اربعین حسینی نیازمند همکاری منسجم بین دستگاه‌های دولتی و مردمی هستیم.

صحرایی ضمن دعوت از زائران اربعین حسینی برای تردد از مرز خسروی، اضافه کرد: تمامی مقدمات زیرساختی، تأسیسات، جاده‌ای، مواکب و پذیرایی مردمی چه در درون مرز خسروی و چه به بیرون مرز به خوبی در حال پیگیری است، تا میزبان خوبی برای زائران سیدالشهدا باشیم.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1416268

مهمترین اخبار ایران و جهان: