نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 20:46

انجام ۵۷۰ بازرسی از مشاوران املاک گرگان/پلمپ ۶۰ مشاور املاک

گرگان- مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: تا کنون ۵۷۰ بازرسی در راستای ساماندهی بازار املاک در شهر ستان گرگان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ملک عصر شنبه در چهارمین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گلستان، اظهار کرد: گستان سه هزار و ۲۶۴ مشاور املاک دارد که از این تعداد هزار و ۳۹۵ واحد در مرکز استان فعالیت دارند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۱۳۰ مرکز مشاوره املاک در گلستان فاقد پروانه فعالیت هستند که با این مشاوران به صورت قانونی برخورد می‌شود و محل کسب آنها تا زمان دریافت مجوز پلمب خواهد شد.

ملک ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی تعزیرات حکومتی تعداد ۱۳۹ پرونده در همین رابطه وارد محاکم تعزیرات حکومتی شده و مشاوران املاک متخلف نیز بیش از ۹ میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان بیان کرد: تا کنون پروانه کسب ۷۳ مشاور املاک نیز در رابطه با افزایش و ارائه نرخ‌های واهی در بازار مسکن که مشکلات زیادی را برای خریداران و بخصوص مستأجران به وجود می‌آورد باطل شده است.

ملک گفت: با توجه به حساسیت موضوع و پیگیری‌های مستمر ریاست جمهوری مبنی بر ساماندهی بازار مسکن، نظارت‌ها شدیدتر و دقیق‌تر انجام می‌شود و اجازه بی ثبات کردن و تورم را به مشاوران املاکی که با هر راهکاری به دنبال سود آوری هستند، نخواهیم داد.

وی افزود: این کارگروه با جدیت در حال انجام رصد خانه‌های خالی در شهرستان گرگان و دیگر شهرهای استان است.

گفتنی است، در جلسه امروز مقرر شد که خانه‌های خالی شهرستان گرگان با همکاری اتحادیه املاک، اداره کل مالیات و دیگر دستگاه‌های خدمت رسان مشخص و برای کسب مالیات تعیین تکلیف شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417068

مهمترین اخبار ایران و جهان: