نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 19:47

کشف سکه‌های تاریخی از منزل مسکونی در مشگین‌شهر

مشگین‌شهر- فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: ماموران نیروی انتظامی سکه‌های تاریخی مربوط به دوره‌های مختلف را از یک باب منزل مسکونی در مشگین‌شهر کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید جواد تقوی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کشف سکه‌های تاریخی از یک باب منزل مسکونی در مشگین‌شهر اظهار کرد: مأموران نیروی انتظامی این سکه‌های تاریخی مربوط به دوره‌های مختلف را از یک باب منزل مسکونی در خیابان «حافظ جنوبی» مشگین‌شهر کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه تعداد سکه‌های کشف شده ۱۶۸ قطعه بوده است، گفت: کارشناسان میراث فرهنگی قدمت سکه‌های کشف شده را مربوط به دوره‌های بیزانس، اشکانی، ساسانی، اسلامی و دوره معاصر اعلام کردند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: همچنین در این عملیات یک قبضه تفنگ سرپر قدیمی و یک عدد قاب قدیمی باروت کشف و ضبط شد که در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار تقوی حفاظت و حراست از آثار فرهنگی و عتیقه‌ها ضروری دانست و ادامه داد: برخورد قانونی و قاطع با سودجویان و افراد منفعت طلب و قاچاقچیان اشیای عتیقه و سوداگران میراث فرهنگی از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

وی افزود: از مردم تقاضا داریم به محض اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و مشاهده هرگونه موارد مشکوک و فعالیت‌های مجرمانه را از طریق شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا به سرعت نیروهای عملیاتی ما ورود پیدا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395868

مهمترین اخبار ایران و جهان: