نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 20:27

شاخص‌های بهداشتی در بوشهر ارتقا یافت

بوشهر- رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: شاخص‌های بهداشتی در سه‌ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته ارتقا یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید حبیبی نیا عصر یکشنبه در نشست بررسی وضعیت بهداشت محیط مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس به بررسی شاخص‌های بهداشتی و نقاط ضعف و قوت آن پرداخت و اظهار داشت: شاخص‌های بهداشتی در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته ارتقا داشته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار داشت: تلاش در راستای بهبود وضعیت موجود ضامن ارتقا و بهبود کیفیت خدمات درمانی به بیماران و همچنین سلامت کارکنان و حتی بهبود وضعیت محیط‌زیست خواهد داشت.

وی عنوان داشت: بهداشت مواد غذایی، آب، فاضلاب و مدیریت پسماند و وضعیت بهداشتی بخش‌ها و همچنین تهویه بیمارستان از محورهای مهم موردتوجه بازرسین بهداشت محیط است.

تصفیه فاضلاب بیمارستانی

حبیبی نیا افزود: پسماندهای بیمارستانی اعم از عادی، شیمیایی و عفونی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و نقش آموزش کارکنان در زمینه تفکیک، جمع‌آوری، حمل‌ونقل و بی‌خطرسازی پسماند عفونی بسیار مهم است.

وی همچنین تصفیه فاضلاب بیمارستانی را یک‌راه مهم در جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست و انتشار بیماری‌های عفونی دانست.

حبیبی نیا گفت؛ کارشناسان بهداشت محیط این مرکز در طول سال، حداقل چهار نوبت به‌صورت فصلی بر وضعیت بهداشت محیط بیمارستان‌ها نظارت کرده و یکی از راه‌های موفقیت در زمینه ارتقای شاخص‌های بهداشتی در بیمارستان‌ها تعامل و همدلی کارشناسان بهداشتی در حوزه بهداشت و درمان است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر مراکز بهداشتی و درمانی را از الگوهای بهداشتی جامعه عنوان و ارتقا وضعیت بهداشتی این اماکن را در ارتقای فرهنگ بهداشتی مردم مهم دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395924

مهمترین اخبار ایران و جهان: