نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 11:23

نظارت‌های بهداشتی در ایام اربعین تشدید می‌شود

بوشهر- معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نظارت‌های بهداشتی در ایام اربعین تشدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی خواجه‌ئیان صبح شنبه در نشست کمیته بهداشتی اربعین حسینی (ع) استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر مسیر تردد برخی از زائرین کشورهای پاکستان و افغانستان و همچنین زائران از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و همچنین تعدادی زائر از فارس و کهگیلویه و بویر احمد است که لازم است توجه به مسائل بهداشتی مرتبط با این تحرک جمعیتی تشدید شود.

وی افزود: بیماری‌های منتقله آب و غذا به‌ویژه وبا یکی از قدیمی‌ترین بیماری‌های واگیر در طول تاریخ و دارای قدیمی‌ترین نظام مراقبت در کشور است که علیرغم پیشرفت‌های زیاد بهداشتی، هنوز به‌عنوان یکی از معضلات مهم بهداشتی جهان به شمار می‌رود.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: به دلیل بومی بودن این بیماری‌ها در تمام نقاط کشور ایران و در همه فصول سال به‌ویژه در مناطق پرخطر، لزوم توجه به این بیماری‌ها را بسیار پررنگ می‌کند.

خواجه‌ئیان خاطرنشان کرد: بیماری وبا علاوه بر سرعت بالای ابتلاء و سرایت و مرگ‌ومیر بالا، دارای جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است. مرگ‌ومیر وبا در سال‌های اخیر به ۱.۹ درصد رسیده که بسیار بیشتر از انتظار نرمال است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437768

مهمترین اخبار ایران و جهان: