نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 11:04

آزادی ۶۸ زندانی در داراب با استفاده از تسهیلات قضایی

داراب- رئیس کل دادگستری استان فارس از آزادی ۶۸ زنانی در داراب با استفاده از تسهیلات قضائی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی شامگاه جمعه در بازدید از زندان داراب بیان کرد: توجه به وضعیت زندانیان باید از جمله اولویت‌های روزانه قضات باشد و توجه به امکانات زندان‌ها نیز نقش بسزایی در باز پروری مددجویان و بازگشت آنان به جامعه دارد.

وی اضافه کرد: در راستای مناسب سازی خدمات به زندانیان باید از ظرفیت‌های مختلفی نظیر امکانات نهادهای اجتماعی، فرهنگی و آموزشی در هر شهرستان استفاده شود.

رئیس شورای قضائی استان فارس با تأکید بر اینکه سازمان‌های مردم نهاد و خیرّین می‌توانند به باز اجتماعی شدن زندانیان و عدم بازگشت آنان به زندان کمک کنند، بیان کرد: انجمن‌های مردم نهاد و خیران می‌توانند نقش ویژه ای در کاهش مشکلات اجتماعی داشته باشند و با مدیریت مناسب می‌توان از تکرار چرخه جرم جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه جایگزین‌های حبس باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد گفت: ظرفیت‌های موجود در قانون و همچنین دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری در راستای بهره زندانیان از تسهیلات قانونی مورد توجه مدیران دادگستری فارس قرار دارد و هر ماه خروجی این اقدامات در همه حوزه‌های قضائی استان بررسی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437724

مهمترین اخبار ایران و جهان: