نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 14:21

فرماندار مشهد: در تامین آب در مضیقه هستیم

فرماندار مشهد گفت: باید اطلاع رسانی شود که در تامین آب در مشهد در مضیقه هستیم و باید با صرفه جویی تابستان سخت را پشت سر بگذرانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن داوری اظهار کرد: مشکل اصلی ما در شهرستان مشهد موضوع آب است و دغدغه اصلی ما این است که قطعی آب در فصل تابستان نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه این وضعیت خشکسالی در هفتاد سال گذشته بی نظیر بوده است، تصریح کرد: اکنون ۶۰ درصد نزولات آسمانی نسبت به سال گذشته کمتر بوده و این درحالی است که امسال تابستان شاهد افزایش زائر در مشهد هستیم و بعد از کرونا بیشترین زائر را در مشهد داریم..

فرماندار مشهد افزود: در راستای صرفه جویی و اطلاع رسانی به مردم باید گام برداریم و اگر این همکاری انجام شود در شهرستان هیچ مشکلی نخواهیم داشت و می‌توان با صرفه‌جویی تابستان سخت را پشت سر بگذارنیم.

داوری تاکید کرد: در بخش فضای سبز هم مدیریت داریم که بخشی از حوزه‌های آب بر از بین برود. همچنین کلیه آب نما‌های سطح شهر مدیریت خواهد شد و این اطلاع رسانی باید شود همه دست به دست دهند تا فرهنگسازی  مدیریت مصرف آب صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: مخازن ذخیره اضطراری آب را در سد دوستی انجام دادیم و شناور پمپاژ آب را تعبیه کردیم که آب از سطح استخراج شود که مشکلی در تامین در این شرایط نداشته باشیم.

فرماندار مشهد اضافه کرد: برای مردم باید جا بیافتد شستن ماشین در کنار خیابان و در منازل در این شرایط اشتباه و ممنوع است.

داوری با بیان اینکه با انشعاب‌های غیر مجاز محکم برخورد می‌کنیم، اظهار کرد: همچنین به مشترکان پر مصرف بر اساس مصوبات تذکر داده می‌شود و‌ در صورت تکرار به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1363468

مهمترین اخبار ایران و جهان: